آوای فرهنگی – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ابتدای مهر برای و خالی نماندن کلاسها، حقالتدریسانی را باعنوان معلم به مدارس فرستاده است، گفت: یک فرد جهت رسیدن به مقام معلمی باید با روشهای آموزشی و تربیتی روز آشنا باشند…
به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، حبیب اله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت معلمان در استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی جدید، گفت: اگرچه ممکن است برخی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان همچنان بدون معلم مانده باشند اما مدارس شهرهای مختلف آن به ظاهر معلم دارند؛ با این حال میتوان با قاطعیت گفت که تمامی این معلمان توانمندی لازم برای تدریس دروس مختلف را ندارند، چراکه آموزش و پرورش در ابتدای مهر برای و خالی نماندن کلاسها، حقالتدریسانی را باعنوان معلم به مدارس فرستاده است.
نماینده مردم زابل، زهک ، هیرمند ، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید سطح کیفی و توانایی آموزش معلمان خود را بالا برده و افرادی توانمند را برای آموزش و تربیت دانشآموزان به کار گیرد، ادامه داد: صرفا توانایی آموزش خواندن و نوشتن به دانشآموزان برای یک فرد جهت رسیدن به مقام معلمی کافی نیست بلکه این افراد باید در معرض آموزشهای متعددی قرار گرفته و با روشهای آموزشی و تربیتی روز آشنا باشند.
وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش نباید صرفا برای پرکردن کلاسها در اول مهر هر فردی را در قالب حقالتدریس وارد آموزش و پرورش کند، افزود: به کارگیری معلمانی با مدرک دکترا در مقطع ابتدایی در شرایط کنونی نه تنها زیادهروی محسوب نمیشود بلکه ضروری است چراکه آموزش و تربیت کودکان در آن سن بسیار حساس و مهم است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان مثال صرف داشتن لیسانس یا حتی فوقلیسانس شیمی به معنای مناسب بودن چنین گزینهای برای معلمی و تدریس در آموزش و پرورش نیست، درواقع معلمی نیازمند داشتن فاکتورهای متعددی دیگری است که مسئولان وزراتخانه آموزش و پرورش باید نیروهایی با چنین فاکتورهایی روانه کلاسهای درس کنند./خانه ملت
انتهای پیام/
متاسفانه کیفیت آموزشی در استان سیستان و بلوچستات به ویژه جنوب بلوچستان قربانی مسایل اقتصادی شده است و آموزش واقعی دیر وقتی است که یال و کوپال انداخته ورو به فنا و نابودی است.متاسفانه برنامه ریزان و متولیان دستگاه تعلیم و تربیت به جای رفع مشکلات پیش روی آموزش از شنیدن واقعیات فرار می کنند و طفره می روند و آنچنان فرافکنی می کنند که گویا هیچ مشکلی در آموزش فرزندان مان وجود ندارد.
متاسفانه بعضی از این معلمان حق التدریس خیلی مسن وحتی کلاس داری هم نمیدانند چه برسد به تدریس