آمار متناقض آموزش و پرورش درباره تعداد نیروهای حق‌التدریسی

آوای فرهنگی –  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : آموزش و پرورش با دادن آمار متناقض و اشتباه درباره تعداد نیروهای حق‌التدریسی، نهضتی و غیره کار مجلس را برای تعیین تکلیف این نیروها سخت کرده است…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب نیروهای حق التدریسی در آینده تبدیل به یک معضل ملی می‌شود، گفت: آموزش و پرورش درباره نیروهای حق التدریسی و نهضتی آمار متناقض می‌دهد و این کار مجلس را برای تعیین تکلیف این نیروها سخت کرده است.

وی اضافه کرد: ما باید با اطلاع از ظرفیت جذب آموزش و پرورش به این نتیجه برسیم که باید چه تعداد نیرو جذب کند تا بار مالی برای این وزارت‌خانه نداشته باشد و در عین حال با خلاءقانونی هم مواجه نشود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: طرح اولیه در کمیسیون رد شد اما به معنی فراموش یا رها کردن این موضوع نیست چون افراد زیادی درگیر آن هستند.

خانلری گفت: برای مثال در زمان آقای فانی سیستمی به نام بسته‌های حمایتی ایجاد شد که در آن افرادی از طریق پیمانکار و یا شرکت به آموزش و پرورش برای تدریس معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: ممکن است هر لحظه پیمانکار یا شرکت مورد نظر دیگر نخواهد با آن‌ها کار کند که در این صورت وضعیت بدی  برای آن‌ها ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نیروهای حق التدریسی، نهضتی و سرباز از دیگر افراد بلاتکلیف در این وزارت‌خانه هستند، تاکید کرد: تعداد افراد این گروه‌ها بسیار زیاد است. آن‌ها مدت‌ها کار کردند بدون اینکه وضعیت مشخصی داشته باشند.

خانلری اضافه کرد: از زمان وزیر سابق از سوی این وزارت‌خانه اعلام کمبود نیرو شده بود اما حالا اینکه نیروهای مورد نیاز را چگونه می‌خواهند جذب کنند، مشخص نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نظر ما این است که از همین نیروهای بلاتکلیف با در نظر گرفتن امتیازاتی آزمون گرفته شود و بعد جذب وزارت‌خانه شوند.

خانلری از تدوین یک طرح جدید خبر داد و گفت: دو تن از اعضای کمیسیون در حال تدوین طرح جدیدی برای ساماندهی این نیروها هستند که امیدواریم اثربخش باشد./مهر

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید