عدم اشراف وزارت آموزش و پرورش بر میزان نیاز به نیروی انسانی

آوای فرهنگی – نماینده مردم زابل، زهک،نیمروز،هیرمند و هامون در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آموزش و پرورش برنامه و تصویری مشخصی از نیاز خود به نیروهای انسانی و کمبودها و مشکلات داشت ، می‌توانست زودتر از موعد برای دریافت ردیف اعتباری و استخدامی اقدام کند و اینگونه در مخمصه نیفتد…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، حبیب‌اله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۵ وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سازمان استخدامی کشوری و آموزش و پرورش باید مسئولیت‌ پذیری بیشتری در این زمینه داشته باشند و علاوه بر مشخص کردن وضعیت ۱۰ هزار نفر پذیرفته شده آزمون استخدامی، آمار نیاز خود به نیروی انسانی طی ۵ سال آینده را به سازمان استخدامی ارائه دهد.

نماینده مردم زابل، زهک،نیمروز،هیرمند و هامون در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگرچه وزارت آموزش و پرورش عدم دریافت مجوز استخدامی و هزینه بالای این استخدام را دلیل این کم کاری معرفی می‌کند، اما اگر آمار مشخصی از نیاز خود به نیروی انسانی داشت امروز با مشکلات کمتری رو به رو بود، به همین دلیل کمیسیون آموزش در آخرین جلسه با وزیر درخواست بررسی دقیق نیازها و ارائه آمار دقیق را داشته است.

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش برنامه و تصویری مشخصی از نیاز خود به نیروهای انسانی و کمبودها و مشکلات داشت، می‌توانست زودتر از موعد برای دریافت ردیف اعتباری و استخدامی اقدام کند و اینگونه در مخمصه نیفتد.

دهمرده نداشتن ردیف بودجه برای این تعداد پذیرفته شدگان آزمون را دلیل دیگر آموزش و پرورش برای ادامه این کم کاری معرفی کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز باید با مسئولیت بیشتری پای کار بیایند تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش هرچه سریعتر مشکل این افراد را حل کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اسلامی درخصوص دریافت وجه برای برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی از پذیرفته‌شدگان افزود: اخذ پول از پذیرفته‌شدگان وجاهت قانونی ندارد زیرا زمانی که افرادی در آزمون سازمان و دستگاهی قبول می‌شود، برگزاری دوره‌ها بر عهده سازمان مربوطه است زیرا این دوره‌ها برای ارتقای آن است و طبیعتا هزینه‌های آن نیز باید بر عهده سازمان مربوطه باشد.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید