رسالت فراموش شده وزیر آموزش وپرورش درارتباط با معلمان آموزش وپرورش استثنائی !؟+مستندات

آوای فرهنگی – امیراسماعیلی فعال فرهنگی و رسانه ای : اتخاذ موضع سکوت فرادستان وتداوم آن به رغم فریادهای همکاران آموزش وپرورش استثنائی ،که گوش فلک را کر کرده است ، آنچنان عمیق است که آدم تصور می کند ،انگار اصلا وزیر ومعاونانشان، از وجود سازمانی به این گستردگی بی اطلاع هستند…

امیر اسماعیلی مدیرمسئول پایگاه تحلیلی خبری لکنا ، فعال فرهنگی و رسانه ای

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، هراز چندگاهی بویژه در آستانه انتخابات های مختلف از جمله ریاست جمهوری ومجلس شورای اسلامی،معلمان از نظر سیاسیون وغیر سیاسیون اهمیت ویژه می یابند ،به طوری که آموزش وپرورش به عنوان اولویت اول دولت ومجلس قرار گرفته ،وپرداخت مطالبات فرهنگیان  ومحل تامین اعتبارات آن نیز مشخص می گردد،مطالباتی مانند پاداش پایان خدمت ،حق التدریس،امتحانات ،کنکور و…

اما آنچه جای تعجب وتاسف دارد ندیده شدن مطالبات وخواسته های قریب ۲۳هزار نفر از معلمان سخت کوش وپرتلاش آموزش وپرورش استثنائی کشور حتی در زمان انتخابات است ،که به جهت صعوبت ودشواری کار ،ازآن به عنوان  سخت ترین مشاغل  درون آموزش وپرورش یاد می شود ، به طوری که کار دراین بخش ،جزو مشاغل سخت وزیان آور تلقی وکارکنان آن مشمول امتیاز ویژه سختی کارونیز سنوات ارفاقی (به ازای هر سال خدمت تجربی ،یک سال و۷۲روز به مجموع احکام کارگزینی ایشان اضافه می شود )گردیده اند

به رغم در بوق وکرنا شدن  خدمات دولت در بخش آموزش وپرورش وپرداخت برخی مطالبات وتمهیدات لازم برای پرداخت سایر مطالبات معوق  آموزش وپرورش ،نه جناب دکتر آشتیانی ونه معاونان منتصب ایشان ، از جمله معاونت محترم پشتیبانی جناب آقای فرزانه حتی یک بار به مطالبات معلمان این حوزه که در سخت ترین شرایط کار می کنند  ومجموع مطالبات ناشی از اعمال  ضریب ۱/۲ مربوط به  ضوابط اجرائی تبصره ۵  ماده واحده قانون  تشکیل سازمان  آموزش وپرورش استثنائی  کشور، در حقوق ومزایای  مستمر افراد ،که به نظر مبلغی حدود ۳۰۰میلیارد تومان می باشد ،واز قضا دارای رای عمومی دیوان عدالت اداری (اینجا)،که در آن  آموزش وپرورش  محکوم وملزم به پرداخت حقوق ناشی از قانون فوق گردیده است ،اشاره ای ننموده وموضع سکوت رابرگزیده اند،ومعاونت حقونی ریاست جمهوری نیز در سال ۹۵ با ابلاغ قانونی بودن این خواسته ،از وزیر آموزش وپرورش خواسته بودند با هماهنگی با سازمان برنامه وبودجه نسبت به اعمال رای دیوان وپرداخت طلب همکاران اقدام نمایند که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است .تصویر مکاتبات معاوتن حقوقی با وزیرآموزش وپرورش

اتخاذ موضع سکوت فرادستان وتداوم آن به رغم فریادهای همکاران آموزش وپرورش استثنائی ،که گوش فلک را کر کرده است ، آنچنان عمیق است  که آدم تصور می کند ،انگار اصلا وزیر ومعاونانشان، از وجود سازمانی به این گستردگی که مطابق استاندارهای جهانی باید ۶تا ۱۰درصداز دانش آموزان به انحناء مختلف را  را تحت پوشش فعالیت های ویژه خویش قراردهد،ودرایران نیزعلاوه بر  تحت پوشش قراردادن  آموزش به هفت گروه از دانش آموزان  با شرایط خاص همانند آسیب دیدگان بینائی،شنوائی ،کم توان ذهنی،چنئ معلولیتی و….،کار مهم سنجش وارزیابی کودکان بدوورود به دبستان در سراسر کشور را نیز بر عهده دارند ،  بی اطلاع هستند

 هرچند شاید بتوان دلیل اصلی  ندیده نشدن مطالبات ومعوقات این بخش از آموزش وپرورش را معطوف به مسئولان ارشد سازمان دانست ،که نتوانسته اند تغییر نگرشی در وزیر ومعاونان مالی ایشان ایجاد کنند ،ومطالبات واقعی معلمان حوزه آموزش وپرورش استثنائی کشوررا در مجموع بدهی های وزارت به پرسنل خویش بگنجانند

ناگفته نماند ، قبل از سال ۹۶ مکاتبات فراوانی از طریق سازمان آموزش وپرورش استثنائی کشور با استان ها جهت برآورد میزان دقیق طلب همکاران دراین بخش  انجام گردیده واحکام  کارگزینی مربوط برای تک تک همکاران صادر گردیده است ،اما تاکنون در پرداخت معوقات از ۱۳۸۷/۱/۱  تا ۱۳۹۵/۱۲/۲۹   هیچ گونه اقدام عملی از سوی آموزش و پرورش صورت  نگرفته است

انتظار می رود حال که معلمان حوزه آموزش وپرورش  استثنائی هم پای سایر معلمان واندیشمندان جامعه ،با تمام توان از تداوم راه عقلانیت واعتدال ، حمایت نموده اند،مسئولان ودولتمردان نیز به رسالت خطیر وقانونی خویش ،در خدمت رسانی به آحاد جامعه از جمله معلمان صبور وسخت کوش این حوزه جامه ی عمل بپوشانند ،معلمان عرصه تعلیم وتربیت آموزش وپرورش استثنائی خواهان اعلام نظر صریح وشفاف مسئولان وزارتخانه در خصوص برنامه های در دست اقدام  مربوط به موضوعات مطروحه می باشند.

انتهای خبر/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید