آوای فرهنگی – نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برقراری عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: انتخابهای سیاسی برای مدیریت آموزش و پرورش سبب دوری این وزراتخانه انسانساز از اهدافش شده است…
به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خانه ملت با انتقاد از تنبیهبدنی دانشآموزان در مدارس، گفت: عدم تربیت درست نسل جدید معلمان و بیسامانی این نیروها به دلایل متعددی همچون تعطیلی دانشگاه تربیت معلم یکی از دلایل مشاهده پی در پی درگیری معلمان و دانشآموزان محسوب میشود، درواقع آسیبی که امروز گریبان معلمان و دانشآموزان را گرفته به دلیل بیتدبیری مدیرانی است که در گذشته به برچیدن دانشگاه تربیت معلم اقدام کردهاند.
نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برقراری عدالت آموزشی تاکید کرد و افزود: انتخابهای سیاسی برای مدیریت آموزش و پرورش سبب دوری این وزراتخانه انسانساز از اهدافش شده است.
وی معتقد است در میان تنبیههای مختلفی که دانشآموزان در مدارس میشوند تنها تنبیه بدنی نمود رسانهای پیدا میکند درحالی که بیشتر مواقع رفتار نامناسب معلم با دانشآموز تحقیر و سرخوردگی آنها را به دنبال دارد که میتوان این مسئله را ریشه بسیاری از آسیبهای اجتماعی و بزهکاریها دانست.
عباسی با بیان اینکه معلمان باید به لحاظ روانی در سلامت کامل به سر برند و ایمان و تقوای آنها بالا باشد، اضافه کرد: برطرف کردن نیاز مالی و معیشتی معلمان اصلیترین مسئله برای فائق آمدن به این مسئله است در حالی که بسیاری از آنها چندین ماه یک بار حقوق دریافت میکنند و از مزایایی برخوردار نیستند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یکی از دلایل بروز رفتارهای نامناسب برخی از معلمان را دوری از خانوادههایشان دانست و افزود: بسیاری از معلمان بومی منطقهای تدریس نیستند به همین دلیل علاوه بر آنکه نمیتوانند با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن منطقه ارتباط برقرار کنند دچار افسردگی و استرس میشوند و این به معنای عدم برخورداری آنها از بهداشت و امنیت روانی است.
انتهای پیام/