حسنخانی : توضیحات و مستندات ارائه شده از سوی وزیر آموزش‌وپرورش مشخص شد که وی از این شرکت خصوصی استعفا داده /نقوی: گزارش کمیسیون اصل نود مجلس به صورت دو پهلو و مبهم تهیه شده و به تخلف صورت گرفته، اشاره‌ای نشده است

آوای فرهنگی – عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را در رابطه با بررسی این کمیسیون از عضویت وزیر آموزش وپرورش در هیئت مدیره یک شرکت خصوصی ارائه کرد…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، محمدرضا امیر حسنخانیعضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: روز گذشته پس از دستور رئیس مجلس مبنی بر بررسی وضعیت اشتغال وزیر آموزش و پرورش در یک شرکت خصوصی و بررسی مغایرت این مسئله با اصل ۱۴۱ قانون اساسی، کمیسیون اصل ۹۰ جلسه‌ای را تشکیل داد تا این موضوع بررسی شود.

وی افزود: در این جلسه وزیر آموزش وپرورش به همراه آقای اژه‌ای و معاونان وی حضور داشتند، در این جلسه در رابطه با عضویت وزیر آموزش‌وپرورش در هیئت رئیسه شرکت خصوصی واردات کالا بحث شد و برخی مستندات ارائه شده نشان می‌داد که وی عضو هیئت مدیره این شرکت است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: با توضیحات و مستندات ارائه شده از سوی وزیر آموزش‌وپرورش مشخص شد که وی از این شرکت خصوصی استعفا داده و سهام آن را در دفترخانه رسمی واگذار کرده و هم‌اکنون سمتی در شرکت ندارد اما هنوز این موضوع از سوی ثبت شرکت‌ها به صورت رسمی اعلام نشده است و این مسئله نیز در اختیار فرد نیست که بتواند آن را سریعتر ثبت‌ کند.

امیر حسنخانی بیان کرد:‌ طبق مستندات ارائه شده مشخص شد که آقای دانش آشتیانی در آبان ماه سال گذشته از حضور در این شرکت خصوصی استعفا داده است و با پست سفارشی، مدارک مربوطه به اداره کل ثبت شرکت‌ها ارسال شده که تصویر قبوض پستی در پرونده کمیسیون ضبط شده است و ثبت شرکت‌ها باید آخرین تغییرات را ثبت کند اما این کار هنوز انجام نشده است و وزیر آموزش‌وپرورش از هر دو شرکت خصوصی استعفا داده است.

وزیرآموزش و پرورش بعد از انتصاب همچنان به عنوان رئیس هئیت مدیره در جلسات حضور داشته

در همین رابطه جبار کوچکی نژاد عنوان کرد: چطور ممکن است وزیر از ریاست هیئت مدیره یک شرکت خصوصی استعفا داده باشد ولی بعد از انتصاب به عنوان وزیر، همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره امضا کند و در جلسات حضور یابد!؟ معلوم است که همه اینها صوری بوده است.

اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور، وزیران و کارمندان دولت نمی‌توانند بیش از یک شغل دولتی داشته باشند و داشتن هر نوع شغل دیگر در مؤسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت یا مؤسسات عمومی است و نمایندگی مجلس شورای اسلامی، وکالت دادگستری و مشاوره حقوقی و نیز ریاست و مدیریت عامل یا عضویت در هیئت مدیره انواع مختلف شرکت‌های خصوصی، جز شرکت‌های تعاونی ادارات و موسسات برای آنان ممنوع است. سمت‌های آموزشی در دانشگاه‌‏ها و موسسات تحقیقاتی از این، حکم مستثنی است.

دانش آشتیانی تا دیروز ریاست هیات مدیره شرکت خصوصی را برعهده داشت

اما سیدحسین نقوی حسینی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به گزارش امروز کمیسیون اصل نود مجلس درباره وضعیت تخلفات وزیر آموزش و پرورش در زمینه ریاست هیات مدیره یک شرکت خصوصی همزمان با وزارت، اظهار داشت: اداره ثبت شرکت ها رسما اعلام کرده است که آقای دانش آشتیانی تا تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ یعنی دیروز، ریاست هیات مدیره شرکت «آمیتیس طراوت کودکی» را برعهده داشته است.

وی افزود: نکته جالب اینجاست که عنوان می‌شود آقای دانش آشتیانی در تاریخ ۱۲ آبان ماه سال گذشته از ریاست هیات مدیره این شرکت استعفا داده و در روزهای ۱۶ و ۲۲ اسفندماه هم مدارک استعفای خود را تحویل داده است؛ یعنی از آبان ماه تا اسفنده ماه حدود چهارماه این مدارک استعفا را ارائه نداده و انگار این مدارک بر روی هوا بوده است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: علاوه بر این، در تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته یعنی سه روز بعد از زمانی که ادعا می‌کند مدارک استعفا را ارائه داده، مجددا یک صورتجلسه را به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت امضا کرده است؛ اگر واقعا ایشان استعفا داده و مدارک استعفا را تقدیم کرده بود، نباید در این تاریخ چیزی را امضا می‌کرد.

نقوی حسینی، با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش خلاف قانون عملکرده است، تاکید کرد: متاسفانه گزارش کمیسیون اصل نود مجلس هم بدون اشاره به تخلف صورت گرفته و به صورت دو پهلو و مبهم تهیه شده و به تخلف صورت گرفته، اشاره‌ای نشده است.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید