صفحه اصلی > پیشکسوتان فرهنگی : جسم ضعیف بازنشستگان کشوری زیر سنگ آسیاب بی تدبیری ها/ مسئولیت قراردادهای ضعیف بیمه تکمیلی درمان را چه کسی بر عهده دارد؟

جسم ضعیف بازنشستگان کشوری زیر سنگ آسیاب بی تدبیری ها/ مسئولیت قراردادهای ضعیف بیمه تکمیلی درمان را چه کسی بر عهده دارد؟

آوای فرهنگی – آقایان مسئول! شاهکار نیست که هر سال قرارداد بیمه تکمیلی را از یک شرکت به شرکت بیمه دیگری منتقل کنید اما سقف تعهدات آن کفاف خرج دوا و درمان بازنشستگان را نکند. اینکه مبلغ قابل توجهی بابت بیمه تکمیلی از حقوق اندک بازنشستگان کسر می شود اما دغدغه پرداخت هزینه‌های درمان همچنان پابرجاست پذیرفتنی نیست.

 

سوالی که این روزها بازنشستگان کشوری با دیدن سقف تعهدات بیمه تکمیلی از خود می‌پرسند آن است که آیا واقعاً سازمان بازنشستگی کشوری با شرکت‌های بیمه‌ای برای کاهش هزینه‌های سازمانی تبانی کرده‌ است ؟ یا که فقط خواسته‌اند سنت با منت بیمه تکمیلی را زنده نگه دارند؟!

باید از مسئولین سازمان بازنشستگی کشوری پرسید آیا شما در این کشور زندگی نمی‌کنید؟ یا از حقوق اندک بازنشستگان ، تورم سنگین بازارها ، بیماری‌های سنین پیری ، اجاره خانه‌های کمرشکن و … خبر ندارید؟ چراکه به عنوان مثال در قرارداد تان سقف پرداختی حق ویزیت پزشکان را ماهانه تا یک و نیم میلیون تومان تعریف کرده‌اید در حالی که با یک بار مراجعه نزد جراح قلب این سقف تمام می‌شود . بفرمایید هزینه نوبت بعدی ویزیت دکتر را باید از کجا و چگونه تهیه کرد؟!

هزینه عمل قلب در بیمارستان‌ها تا حدود ۱۰۰ و یا ۱۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود در حالی که بیمه ملت که قرارداد بیمه تکمیلی با آن منعقد شده است فقط ۳۰ درصد مبلغ را پرداخت می‌کند ! کجای دنیا این چنین به بازنشستگان ظلم می‌شود که نه حقوق کافی به آنان می هند و نه بیمه درست و درمانی می‌شوند . آیا بهتر نیست فکری برای مردن‌مان کنید تا اینکه بخواهید ادای خدمت کردن به مردم را در بیاورید .

شاهکار نیست که هر سال قرارداد بیمه تکمیلی را از یک شرکت به شرکت بیمه دیگری منتقل کنید اما سقف تعهدات آن کفاف خرج دوا و درمان بازنشستگان را نکند . اینکه مبلغ قابل توجهی بابت بیمه تکمیلی از حقوق اندک بازنشستگان کسر می شود اما دغدغه پرداخت هزینه‌های درمان همچنان پابرجاست پذیرفتنی نیست چراکه در این صورت بسیاری از این قشر ارزشمند به واسطه عدم توان مالی قادر به درمان خود نیستند و ناگزیر باید از غم نداری بمیرند .

اندکی تدبیر کافی بود تا موارد استثنا در قرارداد‌‌های بیمه‌ای لحاظ شود و بیماران خاص رنج بی‌پولی نکشند و آرزوی مرگ نکنند ، بررسی کنید چند درصد بازنشستگان کشوری توان پرداخت هزینه‌های هنگفت درمان را دارند و آنانی که ناتوان از پرداخت هزینه‌های درمان هستند سرانجام‌ شان چه شده است .

✍️کرمی زاده مدیرمسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

 

انتهای پیام/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۵ دیدگاه)

  1. بله همین طوره واقعا باید مسئولین یه فکری برای قشر بازنشسته فرهنگی بکنن تا دیر نشده وکمرشون بیشتراز این خم نشده حداقل برای دندان قرارداد جدید ببندن

  2. بازنشسته‌ها ومیخوام بگویم تمام باز نشستگان مریض وناتوان ازنظر جسمی هستند واقعا طلمه که باپادرد وکمر و تمام فرسودگی بیایند یک روز دنبال هزینه های درمان که بهد از چندماه بیاد بهتر نیست همان موقع مراجعه با بارکدها حساب شود واقعا سخته توان نیست رفتن بدنبال مقداری از هزینه ها

  3. زهرا رام همسر یک باز نشته :

    سلام شمارو به خدا اگه امکان داره صدای مارا به گوش مسئولان آموزش وپرورش برسانید چرا از بچه‌ها معلم های بازنشسته جای گزین نمیکنید توی هر خانواده یکی دوتا جوان تحصیل کرده بیکاره داره میگویند معلم کم داریم خواهشن جواب بدین.

دیدگاهتان را بنویسید