آوای فرهنگی – نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه میتوان برای استخدام ۲ الی ۳ هزار نیروی نهضتی از ظرفیت کمیسیون آموزش استفاده کرد، گفت: به اعتقاد بنده این تعداد از نیروهای نهضتی که به هر دلیلی از جذب در سیستم آموزشی کشور محروم و یا جا ماندهاند میتوانند در پستها و جایگاههای دیگر جذب سیستم آموزشی شوند.
به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، سید محمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به صحبتهای معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور مبنی بر اینکه سازمان نهضت سوادآموزی سهمیه ندارد، گفت: تعریف نهضت سوادآموزی با شرایط امروز جامعه بسیار متفاوت است، سواد ابعاد گستردهتری از معانی حقوقی و قضایی تا آموزشی را شامل میشود؛ یعنی عملکرد نهضت سوادآموزی را تنها نمیتوان در خواندن و نوشتن خلاصه کرد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی کشور باید عملکرد خود را فارغ از مرزهای خواندن و نوشتن بدانند، افزود: معنای سوادآموزی در قوانین جهانی و آموزش عمومی متفاوت شده است، برای دسترسی به ابعاد گستردهتر سوادآموزی در کشور باید سه قوه همکاری لازم را داشته باشند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی باید ماموریت جدید خود را شناخته و آن را عملیاتی کند، تصریح کرد: در مرحله نخست سازمان نهضت سوادآموزی باید به وظایف خود واقف باشد تا بتواند بر روی نیروی انسانی خود سرمایهگذاری کند، اگر در مرحله مدیریت نیروی انسانی دچار مشکل است باید بتواند از ظرفیتهای وزارتخانه و کمیسیون آموزش حداکثر استفاده را داشته باشد و با هماهنگی امور استخدامی کشور برای این ظرفیت ردیف ویژه در نظر بگیرد.
مولوی با بیان اینکه آمار جدیدی از نیروهای نهضت سوادآموزی در سطح کشور نداریم، تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز بیسوادی مطلق در کشور به صورت کامل ریشه کن نشده است، سازمان نهضت سوادآموزی تلاش کند تا با برگزاری جلسات متعدد با کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس بسیاری از مشکلات فعالان این عرصه را حل نماید.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه نیروهای جذب نشده نهضت سوادآموزی را باید جذب سیستم آموزشی کشور کنیم، اظهار داشت: با تلاش کمیسیون آموزش مجلس حدود ۲۱ هزار فعال در عرصه نهضت سوادآموزی به نوعی جذب بدنه سیستم آموزشی کشور شدند که این مهم از نتایج کمیسیون مربوطه است، در حال حاضر ۲ الی ۳ هزار نیروی نهضتی سوادآموزی داریم که به دلایل مختلف از پذیرفته شدن در سیستم آموزشی کشور جا ماندهاند که با همکاری دولت و مجلس باید درصدد حل مشکل آنها باشیم.
مولوی با بیان اینکه میتوان برای استخدام ۲ الی ۳ هزار نیروی نهضتی از ظرفیت کمیسیون آموزش استفاده کنیم، یادآور شد: به اعتقاد بنده این تعداد از نیروهای نهضتی که به هر دلیلی از جذب در سیستم آموزشی کشور محروم و یا جا ماندهاند میتوان در پستها و جایگاههای دیگر سیستم آموزشی استفاده کرد، در حال حاضر نیاز تمام مدارس تنها به معلم حاضر در کلاس درس نیست بلکه میتوان از ظرفیت این ۳ هزار معلم نهضتی که به هر بهانهای همچون شرط و شروط سنی استخدام نشدهاند، در سمتهای دیگر همچون نیروی تربیتی، پرورشی، بهداشتی و…. با توجه به تخصص آنها استفاده کرد.
انتهای پیام/