طرح معلمان تمام وقت برداشت نادرستی ازسند تحول بنیادین است

طرح معلمان تمام وقت برداشت نادرستی ازسند تحول بنیادین است

آوای فرهنگی– رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح معلمان تمام وقت که اخیرا در وزارت آموزش وپرورش مطرح شده است گفت: این طرح برداشت نادرستی از سند تحول بنیادین است و به نظر می رسد طراحان طرح معلمان تمام وقت یک روز نیز در کلاس درس معلم نبوده اند و سختی کار معلمان را درک نکرده اند…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌های مجلس برای تصویب و تامین اعتبار لایحه رتبه بندی معلمان استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور،تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه نیز  لزوم اجرای رتبه بندی معلمان در طول اجرای برنامه تصریح وتصویب شده است و دولت موظف است لایحه را به مجلس ارائه نماید.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: همزمان با رونمایی سند،طرح رتبه بندی معلمان نیز تدوین و در هیات دولت تصویب شد که مراحلی اجرای آن در سال ۹۲ طی شده بود،که نیاز است در حال حاضر نیز اهتمام جدی برای اجرای آن به عمل آید.

حاجی بابایی با اشاره به طرح معلمان تمام وقت که اخیرا در وزارت آموزش وپرورش مطرح شده است گفت: این طرح برداشت نادرستی از سند تحول بنیادین است و به نظر می رسد طراحان طرح معلمان تمام وقت یک روز نیز در کلاس درس معلم نبوده اند و سختی کار معلمان را درک نکرده اند،مگر معلم می تواند ۳۰ ساعت و۴۴ ساعت تدریس کند، تدریس  را سخت،حساس و طاقت فرسایی است ،اجرای این طرح پیامدی بجز فرسایش جسمی و روحی معلمان ندارد.

 

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد،اشتباه برداشت طراحان طرح معلم تمام وقت را باید با اجرای رتبه بندی معلمان تصحیح کرد، در طرح رتبه بندی معلمان که یکی از نقاط روشن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، معلمان و فرهنگیان هم تراز هیات علمی دانشگاه ها در چهار رده مربی،دانشیار،استادیار،استاد رتبه بندی می شوند و حقوق و مزایای آنها نباید کمتر از ۸۰ درصد هیات علمی دانشگاهها باشد،با این نگاه وبا اجرای این طرح معلم ساعاتی را مانند اساتید وهیات علمی دانشگاهها به تحقیق و پژوهش و مطالعه در حیطه کاری خود در دفتری که منطبق با فعالیت اساتید در دانشگاهها در اختیار دارند، به روزآمد کردن اطلاعات خود می پردازد،نه این که ۴۴ ساعت بی وقفه در کلاس تدریس کند،این برداشت اشتباه محض است‌.

حاجی بابایی گفت، بارها تاکید کرده ایم وبراساس  سند تحول بنیادین به صراحت فریاد زده ایم که معلم کارمند نیست،جایگاه معلم فراتر از کارمند است، معلم باید تراز هیات علمی دانشگاه را کسب کند،چرا که آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه تولید منابع انسانی کشور است، معلم که فارغ از  دغدغه مشکلات و معیشت واقتصاد در کلاس درس حضور یابد،نیروی انسانی سالم و کارآمد تولید خواهد کرد،در غیر این صورت دغدغه زندگی اجازه فراغت و پرداختن به تعلیم و تربیت به او نخواهد داد.

وزیراسبق آموزش و پرورش تاکید کرد دولت لایحه رتبه بندی را هرچه سریع تر به مجلس ارائه کند،مجلس نیز از تمام ظرفیتهای خود برای تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان براساس طرحی که مبتنی برسند تحول بنیادین تدوین شده بود،استفاده نماید،تا بتوانیم مرجعیت معلمان را براساس آنچه شان وشایسته انهاست محقق سازیم.

طرح معلمان تمام وقت برداشت نادرستی ازسند تحول بنیادین است

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۳ دیدگاه)

  1. سلام.
    درود بر شما جناب حاجی بابایی که حق مطلب را چندین بار فریاد کرده اید. اما وقتی گوش شنوایی نیست , چه سود؟!

    وقتی بسیاری از وزرای یک کشور و عبارت بهتر دولت نمیتواند درک کند که معلم کارمند پشت میز نشین نیست و کار او فکری تحقیقاتی است چگونه می توان به بهبود معیشت معلم امیدوار بود؟؟؟؟

    معلم حد اقل ۲۴ ساعت در مدرسه کار فکری انجام میدهد و بدون اغراق به همین میزان در منزل وقت او صرف تصحیح ورقه و آماده کردن مطالب درسی میشود.

    این کار در منزل همان چیزی است که بسیاری از کارمندان دولت به آن نام دور کاری داده و بابت آن مبالغی هنگفت دریافت میکنند!!!!
    متاسفانه نگاه کارمندی به معلم نیز خلاصه شده در حقوق و عیدی. بسیاری از مزایایی را که سایر کارمندان دولت دریافت میکنند از قشر فرهنگی سلب شده. مزایایی مثل حق:
    لباس….ایاب و ذهاب…غذا…
    در پایان باید عرض کنم تمام این سخنان فقط و فقط وقت کشی است و خرید زمان.
    از طلا بودن پشیمان گشته ایم
    مرحمت فرموده ما را مس کنید.

    اضافه کار ما این وسط داره پایمال میشه.اول فکری برای پرداخت همین رقم کوچیک بکنید شاید حرفهای دهن پر کن آقایان باورمان شد.!!

  2. درود بر جناب حاجی بابایی مدافع حقوق حقه معلمان.
    و اما بعد:
    بگذارید هر روز یکی از مزایای فرهنگیان را قطع کنند. ما نیز هر روز بخشی از کیفیت کارمان را کم میکنیم.!!!!!!!!
    هر کس کار باکیفیت خواست پولش را بدهد تا خصوصی با فرزندش کار کنیم.

    میدانید آموزش و پرورش شبیه به چیست؟
    شبیه دندانی است که ظاهری سفید و درخشان دارد ولی از درون پوسیده و با اندک فشاری میشکند.!!
    کار را به جایی نرسانید که این دندان بشکند.فرصت ترمیم هست اگر بخواهید.
    وقتی شکست باید با یک عمل جراحی پرهزینه یک دندان مصنوعی جای آن کار بگذارید یا منتظر عفونی شدن آن باشید.

    این آموزش و پرورش در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

    شما دولتمردان دارید عمدا یا غیر عمد آبروی نظام را در جوامع بین المللی از بین می برید.

    برای تمامی بخشها پول هست الا آموزش و پرورش.!!!!!!!!!!!

    شما دولتمردان فقط حرفهای خوب میزنید ولی در عمل درجا میزنید.
    همکاران!
    نه اضافه کار به شما پرداخت خواهد شد نه رتبه بندی اجرا می شود.
    آقایان دولت و مجلس فقط مشغول سیاست بازی و بازی با سیاست هستند و خوراک بازی آنها آموزش و پرورش با طعم” رتبه بندی” و “معلم تمام وقت” است.

  3. پرسشی دارم زدانشمند مجلس باز پرس
    توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند

    سوال: جریمه دیرکرد وام که بانکها میگیرند حلال است یا حرام؟ قانونی است یا غیر قانونی؟

    فرض اول:
    حلال است و طیب و طاهر

    ایراد:
    چرا دولت محترم مخصوصا وزارت آموزش و پرورش بابت تاخیرهای بعضا یکساله در پرداخت مطالبات معلمان که غالبا بالای دو میلیون تومن هست جریمه دیرکرد نمیدهد؟؟؟؟؟!!!!!!!

    فرض دوم:
    حرام است و ربا

    ایراد:
    چرا بانکهای ما( دولتی و غیر دولتی) که پسوند اسلامی را هم یدک می کشند جریمه دیرکرد را به روز و ساعت و دقیقه محاسبه و به زور از مردم میگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! با این حساب حقوق تمام کارمندان بانک ها حرام است و نزول.

    فرض سوم:
    قانونی است.
    ایراد:
    چرا آموزش و پرورش سر معلمان کلاه گذاشته و قانون و قانونگذار و معلم و … را با هم دور میزند و قانون گریزی می کند.مگر نه اینکه آموزش و پرورش متولی انتقال مفاهیمی چون قانون به فرزندان این آب و خاک است؟؟؟؟!!!!!!

    فرض چهارم:
    غیر قانونی است

    ایراد:
    چرا بانکهای ما که در راس تمامی بنگاه های اقتصادی کشور قرار دارند حدود ۴۰ سال است که مشغول انجام اعمال غیر قانونی هستند و کسی با آنها هیچ برخوردی نمیکند؟؟؟؟!!!!!!

    و
    فرض فلان و بهمان و ….غیره و غیره….الی ماشا الله.

    لطفا چنانچه مسئول محترمی این نوشته را خواند و پاسخ قانع کننده ای داشت , منت نهاده ارائه بفرمایند تا ما نیز درک و دریافت بهتر و اشراف بیشتری به جامعه ای که در آن زندگی میکنیم, پیدا کنیم.

    با عرض پوزش از پیشگاه همکاران عزیزم , شاید اشکال از ما و احتمالا عقب افتادگی فرهنگی ماست که امور مذکور را آنگونه که در جامعه جاری و ساری است , درک و دریافت نمیکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید