پیشنهاد سردبیر
آخرین خبرها
پربازدید ترینها
آمارگیر سایت
  • کاربران حاضر: 1
  • بازدید امروز: 68,620
  • بازدید دیروز: 137,720
  • بازدید هفته: 1,224,660
کد مطلب : 9172
نظرات : ۶۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند, ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴

واکنش معاون وزیر نسبت به تحصن فرهنگیان:اعتصاب،تحصن،نرفتن به محل کار و از کار زدن در کشور ما جایگاهی ندارد

آوای فرهنگی:معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مطالبات اخیر معلمان گفت: فرهنگیان مسیر درست را برای بیان درخواست های به حق خود انتخاب کنند…

4

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه در گردهمایی برگزیدگان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان کرمان افزود: اعتصاب، تحصن، نرفتن به محل کار و از کار زدن در کشور ما جایگاهی ندارد.

وی اظهار کرد: بستر نامناسب حتی حرف مناسب را هم به کرسی نمی نشاند؛ لذا دقت کنید زیرا دشمنان نظام که از اول بوده و امروز نیز هستند، در انتخاب سوژه های خود برای سوء استفاده دقت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ژاپنی ها در اعتصابات خود کار را تعطیل نمی کنند بلکه به نشانه اعتراض بازوبند مشکی می بندند.

وی گفت: نمی خواهم بگویم فرهنگیان صحبت و خواسته های به حق خود را منطقی به مسوولان منتقل نکنند بلکه آزادی ودیعه ای است که امام راحل و انقلاب اسلامی به ما داده است و باید این موهبت بزرگ را قدر بدانیم.

کفاش اظهار کرد: اعلام درخواست ها مسیر مشخص و منطقی دارد و منطق را همه قبول می کنند.

وی گفت: مسوولان، مدیران و افرادی که سرنخ را به دست می گیرند حتی شماها باید افراد متدین، با سابقه قوی دارای منطق و بدون سابقه منفی را انتخاب کنند و این خیلی مهم است.

وی اظهار کرد: دومین راهکار این است که انتقال مطالب باید صحیح و محکم باشد زیرا حرف منطقی جواب منطقی و علمی دارد در حالی که حرف احساسی جواب غیرمنطقی و احساسی در پی دارد.

وی اجرای طرح رتبه بندی معلمان را یکی از راهکارهای رفع این مشکل دانست و افزود: طرح رتبه بندی در آموزش عالی جواب داد و در آموزش و پرورش نیز جواب می دهد، سطح این نهاد را بالا می برد و بسیاری از مشکلات را برطرف می کند.

کفاش گفت: اجرای این طرح ممکن است در پیش بینی اعتبارات با مشکلاتی مواجه شود اما مشکلات به تدریج برطرف می شود.

وی افزود: همت دولت و مجلس بر اجرای این طرح استوار است.

وی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای جهت گیری مثبت این کمیسیون در بررسی بودجه سال ۹۴ آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت: این جهت گیری در راستای رفع مشکلات معلمان بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: راه حل رفع مشکلات آموزش و پرورش اجرای فرمایش رهبری در ۱۷ اردیبهشت امسال است که ایشان یک نگاه کلیدی و استراتژی به آموزش و پرورش داشتند.

کفاش یادآور شد: ایشان بر این باورند که نگاه به آموزش و پرورش باید از رویکرد هزینه ای به سرمایه ای تغییر کند که اساس حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش این فرمایش گرانقدر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: محصول ما بالاترین قیمت را دارد اما نگاه به آموزش و پرورش مصرفی است.

وی در ادامه با تاکید بر تقدیم تربیت بر تعلیم دانش آموزان اظهار کرد: در دوره جدید الزاماتی برای توسعه فعالیت های پرورشی وجود دارد که مربیان باید به آن توجه کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش نماز را مانند نفس کشیدن تکراری ستودنی توصیف کرد و افزود: نباید برخی تکرارهای ستودنی را به خاطر تکرار تضعیف کرد.

وی تصریح کرد: امور تربیتی همه تربیت نیست بلکه تشکیلاتی است که در تربیت نقش موثری دارد.

وی گفت: همه جامعه در تربیت دانش آموزان نقش دارند و اگر برخی در این تفکر باشند که همه تربیت در دست امور تربیتی است و خود را جزو خانواده بزرگ تربیت ندانند، باخته اند.

کفاش افزود: امروز نقش تربیتی معلم قابل انکار نیست و همه رفتار معلمان جنبه تربیتی دارد.

وی به روز آوری معلومات و اطلاعات را از الزامات مربیان امور تربیتی دانست و بیان کرد: باور تشکل های دانش آموزی الزام بعد برای تربیت دانش آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز چهار تشکل شناسنامه دار و قانونی بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، جوانان هلال احمر و پیشتازان و فرزانگان دانش آموزی وجود دارد که باید برای توسعه آنها برنامه ریزی کرد.

وی اظهار کرد: مربی امور تربیتی رقیب این تشکل ها نیست بلکه هادی و هدایتگر آنهاست.

وی گفت: مجموعه فعالیت های پرورشی یک منظومه است و حق نداریم به سلیقه خود برخی را حذف کنیم و به برخی جوانب بپردازیم.

وی تصریح کرد: نباید به جای حضور آگاهانه در فضای مجازی اصل عرصه را تعطیل کنیم که در این صورت به جایی نخواهیم رسید.
انتهای پیام/

آخرین اخبار و تحلیل ها حوزه آموزش و پرورش را همراه شوید با کانال تلگرام پایگاه خبری آوای فرهنگی
https://telegram.me/avayefarhangi

مطالب ارزشمند خود را به آوای فرهنگی ارسال کنید: avayefarhanginews@gmail.com

منبع:ایرنا

۶۸ نظر



  1. اره شمانفستان ازجای گرم بلندمیشه چه میدانی که بایه ملیون تومان چطورمیشه زندگی کرد……………………


  2. اینها همه شعار ه شعاره ،ژاپنی ها بابازوبند مشکی اعتراض می کنند ماچند ساله لباس مشکی عزا پوشیدیم کسی ککش هم نگزید چرا نمی خواید بفهمید درد مارو چرا با رتبه بندی وقانون تفرقه وتبعییض سنگ میندازید وسط راه باز هم نخود سیاه دیگه


  3. همانگونه که نحوه اعتراض معلمان ژاپن را یادآور شدید و الگو قرار دادید می خواستید حقوق دریافتی آنها را هم برای خودتان هم یاد آور می شدید این که نمی شود هر آنچه بنفع خودتان هست را بگویید و هر آنچه به ضررتان است را کتمان نمایید این عدالت نیست.


  4. شما فقط روبان سیاه شون دیدی! تکریم معلمان شو ندیدی ؟


  5. جناب کفاش شما بفرمایید

    شش ماه پیش کار کرده ایم امروز ۱۷ /۱۲/ است پولمان را نداده اند چگونه چگونه اقا به چه شکلی باید حق و حقوقمان را بخواهیم شما بجای ما به فرزندانمان این شب عیدی بگوییم اقای کفاش میگوید صبر کنید …..
    اق تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دوست عزیز کمی کمی هم به فکر ما باشید


  6. بنده با حقوق معلمی ۲۹ ساله مشکل دارم . همیشه می گویند مشت نمونه خروار است چند سال دیگر باید صبر کرد؟ یک کلام با صراحت اعلام کنید ما با معلمان دشمنی داریم و بس .


  7. آقای معاون وزیر شما هم که در تقلید از کشورهایی مثل ژاپن فقط روبان مشکی را دیدید.از سال اینده انرا به اعتراض معلمان پیشنهاد دهید… ضمنا حنای شما دیگر رنگی ندارد…………………..


  8. اگرهرکسی جایی که لایقش است به کارگرفته می شد این همه بی عدالتی واعتراض نبود به جای شعاربقیه خدمتتون روبه عنوان معلم برین سر کلاس اونوقت این حرفا روبزنین


  9. ما محترمانه وعلمی ،گفتیم ونوشتم ولی مثل اینکه همه ……………………


  10. دوستان من کاری به حرفهای این آقا ندارم و مانند همکاران دیگه قبول دارم که واقعا مسئولین برای الگو برداری آنچه به نفع خودشان هست را می بینند

    ولی اینم بگم نرفتن به کلاس آب به آسیاب اونا ریختن و بهونه به دست اونا میده تا حرکت ما را محکوم کنند

    باید الان که این حرکت تشکیل شده آنقدر هوشمندانه اداره بشه تا به حقمون برسیم


  11. باسلام خدمت تمام خوانندگان محترم جناب اقای کفاش دست شمادردنکنداین پاسخ شمابه قشر زحمتکش فرهنگی منطقی بنظر نمی رسد بهتراین است که شماواقای وزیر محترم این اعتراض جامعه فرهنگی رابه سایرمسولین تصمیم گیر منعکس کنید واگر جوابی نگرفتید بخاطر ثابت کردن برادریتان به جامعه فرهنگی حداقل استعفا کنید.متشکرم


  12. اره آقا باید مثل بچه خوب سر کار برویم و به زن و بچه مان میگویم آقا معاون گفته اگر بچه خوبی باشیم سال بعد بخشنامه رتبه بندی می آید و سال های بعد حقوق ما ۲۵۰۰تومان اضافه می شود بعد می رویم یک لنگه جوراب می خریم که هم جوراب باشد هم دستکش .آقا بلند شو سرت را بیرون بیاور ببین ادارات دیگر بر ای کار مندانشان چکار می کنند


  13. جناب معاون نمره ی شما ۹/۵ از بیست، امید انکه معنای نمره ات را بدانی


  14. ماازفرق می نالیم نه ازفقر .۱-اجرای کامل بند های مدیریت خدمات کشوری برای معلمان۲-تسهیل دراجرای رتبه بندی معلمان وحذف تالیف کتاب ازبند های آن۳-همسان سازی حقوق معلمان بادیگرکارمندان ۴-برخورداری ازمزایا ی سایر کارمندان مانند هزینه غذا،ایاب وذهاب، کارانه، اختصاص پاداش بابت مناسبتها ولادت امامان،۵-کمک هزینه تحصیل اولاد


  15. جناب معاون محترم یعنی شما تا حالا خواسته معلمان را نمی دونستید .که قطعا حالا فهمیدید ببینم چکار می کنید.مگر غیر اینه چند ده ساله وضع معلمان همینه بفرمایید تا کی ما باید صبر کنیم وقتی این حرف شما صادق هست که که کسی جواب خواسته منطقی را بده .جواب خواسته منطقی را که نمیدید.روش به نظر خودتون غیر منطقی راهم که قبول ندارید .ما نسبت به تبعیض در پرداختها و حقوق و مزایا بین کارمندان دولت اعتراض داریم شما بفرمایید چجوری این خواسته را مطرح کنیم که جواب بگیریم.یعنی شما نامه ۳۶۰۰۰ فرهنگی به رئیس جمهور را ندید و دیگر نامه ها را .از این روش درخواست شما بهتر سراغ دارید آیا کسی زحمت حتی جواب دادن به خودش داد . واقعا اگه راست میگین حالا که فهمیدید خواسته معلمان را جواب بدید نه وعده سر خرمن بدید.این گوی و این میدان.


  16. ………………………………… این آقا در مهر ماه ۹۳ با پیشنهاد افزایش ۶ درصدی حقوق معلمان که از طرف وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده بود مخالفت کرد!!! اما همین نوبخت با افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارکنان ستادی وزارتخانه ها موافقت کرد!!!! همین نوبخت با افزایش ۸۶۰ هزار تومانی حقوق کارمندان بانک های دولتی موافقت کرد!!!


  17. با عرض سلام و ادب و احترام خدمت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت
    جناب آقای کفاش محترم خواستم به اطلاع برسانم ما کدوم کارمون مثل ژاپن هست که جهت اعتراض بازو بند مشکی ببندیم و به خواسته های بحق خود برسیم یادم هست در دولت قبل به یکی از شما عزیزان وزارتخانه گفته شد مشکلات ما چنین است و چنان است چرا ما مثل ژاپن نباید باشیم ایشان فرمودند ما از ژاپن طبق نظر کارشناسان ۶۰ سال عقب هستیم ولی الآن کشور ژاپن با آن همه زیر ساخت رو به رخ ما میکشید حقوق معلمان ژاپن به پول ایران ۲۳۰ میلیون تومان در سال است
    دونده دوی ماراتون آن کشور به اندازه نخست وزیر پول میگیره
    ۸۵ درصد این کشور غیر قابل کشت است ولی از نظر کشاورزی به هیچ کشوری وابسته نیست و……………… اما ما فقط و فقط افسوس و هزاران افسوس


  18. دستت در د نکنه این از معاون ما دلما به کی خوش باشه


  19. نفست از جای گرم بلند میشه داداش


  20. وا اسفا ایا معلم ژاپنی هم ماهیانه۱۲۰۰۰۰۰تومان حقوق میگیره!!!!!!!


  21. اعتراضات معلمان… صدایی که شنیده نشد و سوالاتی که بی جواب ماند.


  22. درود
    بی توجهی و ورود به مباحثی که توان درک آن را نداریم ، توهین و از بین بردن کرامت انسان ها در دین ما جایگاهی ندارد .


  23. اقای کفاش دوست داشتم بدونم شما که اینقدر با اعتماد به نفس صحبت میکنید خودتون با حقوق ماهی چقدر زندگی میکنید؟ آیا این تبعیض آشکار رو نمیبینید.


  24. با سلام .بستن بازو بند سیاه در شان ژاپنی هاست نه در شان ………………….


  25. معلمان ژاپنی بازوبند سیاه بستند و اعتراض کردند و مسؤولان به درخواست های آنها جواب دادند ما هر کاری می کنیم کسی پاسخگو نیست که نیست.
    شما که تحصن معلمان تعرض به حق الناس می دانید آیا معلم جزء ناس ها نیست ………………………..


  26. شمافقط روبان سیاه رو دیدی حاج آقا؟؟؟
    تکریم معلماش چی؟اونا رو هم دیدی یانه؟؟
    …………………………


  27. آقای کفاش کمی انصاف داشته باشید..آیا یک معلم ژاپنی ۴۲ دانش آموز در یک کلاس و ۱۰۰۰دانش آموز در یم مدرسه به اندازه ما حقوق می گیرد.?و ایا این همه سال درخواست های منطقی ما جواب داشته?


  28. آقای معاون گرامی یه سرب دنیایی مجازبزنید آنجا ی که معلمان از تمامی کارمندان حقوق بیشتری دریافت میکند می دانید چرا چون آنهااعتقاد دارند تادرجامعه معلم نداشته باشد پایگاه صعودی جامعه بوجود نمی آید. …………….


  29. باسلام در پرداخت افزایش فوق العاده شغل مانده اند حال چگونه می خواهند رتبه بندی را اجرا کنند .


  30. جناب معاون -وقتی معلمان سبزوار از راه منطقی در یک نامه درد دل فرهنگیان سراسر کشور را با هزاران امضا برای ریس جمهور نوشتند شما کجا تشریف داشتید چرا ان موقع جواب ندادین


  31. به جای عذر خواهی از معلمان به قول ریس جمهور گاز انبری میکنی این هم از خودییهای اموزش وپرورش
    ؟؟؟؟؟؟/


  32. واقعا …………….
    اعتراض ژاپنی ها را به رخ ما میکشن چرا حقوق و مزایای ژاپنی ها را به رخ ما نمیکشن
    اقای معاون بجای دفاع کردن از حقوق و شان معلم این چنین می گویی…..


  33. آقای کفاش شما
    اعتصابات رو با ژاپن مقایسه میکنین آیا سیاستمدارانمون هم مانند ژاپنی ها تصمیم گیری میکنن ؟
    حرکت فرهنگیان رو غیر منطقی مینامید صحبت های شما در این خصوص منطقی است ؟
    واقعا شما اعتراضات رو احساسی میدونین ؟ اعتراضات و اعتصابات در همه دنیا هست و در همه دنیا مرسومه که در اعتصابات دست از کار میکشن.
    …………………………………………………..


  34. قسمتی از عهدنامه مالک اشتر ( نامه مولا علی علیه السلام به مالک اشتر وقتی ایشان را به فرمانداری مصر منصوب نمودند): خدا را خدا را! در خصوص طبقات محروم … برای خدا پاسدار حقی باش که خدا برای آنان معین فرموده است … مبادا دل مشغولی های حکومت، تو را از رسیدگی به آنان بازدارد که هرگز کارهای فراوان و مهم، عذری برای ترک مسئولیت های دیگر نخواهد بود … برای این گروه، عده ای از افراد مورد اطمینان و خدا ترس و متواضع را انتخاب کن تا درباره ی وضع آنان تحقیق کنند و به تو گزارش دهند. سپس، برای رفع مشکلات آن ها به گونه ای عمل کن که در پیشگاه خدا معذور باشی، زیرا این گروه بیش تر از دیگران به عدالت نیازمندند.
    بزرگواران من معلم مواظبم که آب در آسیاب دشمن نریزم، شما هم مواظب باشین که با کوتاهی در حق آبرومندترین و مظلومترین قشر جامعه، جونشونو به لبشون نرسونین و آب تو آسیاب دشمن نریزین. معلم سختی کارش زیاده مخصوصا در این سالهای اخیر با این دانش آموزای مدل جدید…. . باور ندارید یک ماه حقوقمو می دم بیاین تو دبیرستانها یک ماه تدریس کنین. مسئولین محترم با سختی کاری که معلم داره اقلا دغدغه های مالی و اقتصادیشو کمی کم کنین تا با آسودگی خیال به تعلیم و تربیت نسل آینده بپردازه و انسان باسواد و درس خوانده و متفکر تولید کنه. کلید تولیدات جامعه دست معلماست، لطفا تفکرتونو نسبت به معلم درست کنین و کمی به دادش برسید. اجرکم عند الله…


  35. در ضمن این قدر از طرح رتبه بندی هم سخن نگویید که فقط به درد مدارک بالایی ها (( دکتر و ارشد ها می خورد )) و نه اکثریت لیسانس ها و فوق دیپلم ها ………. انهم نه کسانی که سنوات خدمتی بالایی دارند …..


  36. معاون محترم راهکار عملی و قابل اجرا به وزیر پیشنهاد بدین نه توصیه به معلمان.


  37. فرق آموزش و پروش با سایر وزارت خانه ها در همین حمایت عالی مسئولاش هستش…..


  38. قابل توجه معاون پرورشی وزارت که گویا اصلا کلاس نرفته و معلم نبوده یا در این کشور زندگی نمی کند
    علیرغم اینکه در کشور های صنعتی و پیشرفته سرمایه گذاری در زمینه ی ماشین با صرفه تر از سرمایه گذاری در زمینه ی نیر وی انسانی است ،لیکن اطلاعات موجود نشان می دهد که در این گونه کشور ها حقوق و مزایای معلمان بیشتر از سایر گروه های اجتماعی است و به معلمان به عنوان گروه یا طبقه ی ممتاز نگریسته می شود و براساس همین نگرش حقوق معلمان از کارکنان بخش های صنعتی بیشتر می باشد.

    حقوق معلمان در کشور های کانادا ۷۱/۶۳% ، ژاپن ۵/۸۵% ، هلند ۷۷% ، نروژ ۲/۷۸% و سوئد ۸۲% از حقوق کارکنان بخش صنعت بیشتر است . اما در ایران این رابطه معکوس است و متوسط حقوق معلمان ½ کارکنان بخش صنعت می باشد.

    در کشور های مندرج در جدول «۲» علاوه بر حقوق و مزایا ، امتیازاتی به شرح ذیل پرداخت می شود:

    نام کشور

    امتیازات اعطایی به معلمان

    ژاپن

    پرداخت کمک های غیر نقدی (بن) ، کمک به عائله و پرداخت سه بار کمک نقدی در سال ( میزان کمک ها پنج برابر حقوق ماهیانه ی معلم است ). افزون بر این تسهیلات ، مزایایی نظیر بیمه به میزان قابل توجهی استفاده می کنند. این مزایا تحت عنوان مزایای انجمن های معلمان داده می شود

    فیلیپین، سریلانکا ومصر

    حقوق معلمان مدارس دولتی با خصوصی برابر است .

    کلمبیا ،قبرس و هند

    حقوق معلمان مدارس دولتی بیشتر از مدارس خصوصی است.

    آلمان

    حقوق معلمان معادل حقوق مدرسین دانشگاهی و شاغل در صنایع تولیدی است. هر دو سال یک بار حقوق معلمان افزایش می یابد . ساعات تدریس موظف آنان کاهش و میزان حقوق باز نشستگی افزایش یافته است . بر مزایای بیمه ی آنان به ویژه در مواقع بیماری و بروز حوادث افزوده شده است.

    قبرس ، مجارستان ، مالت و آنتاریو

    به معلمان بیشتر از حقوق پرداختی به فارغ التحصیلان در بدو ورود شان به بخش خصوصی داده می شود.

    پاکستان

    مدرسان نمونه ی هر سال برای مطالعات بیشتر به خارج از کشور، انجام دوره های تقویتی و پیشرفته در داخل و خارج کشور.

    تایلند

    کمک هزینه ی زندگی، مخارج آموزش فرزندان فرهنگیان و حق اولاد.

    در ۲۳ کشور ، معلمان از مسکن رایگان یا مقرری مسکن ، سفر رایگان به محل ماموریت برای خانواده و معلم ، هزینه های انتقال ، تسهیلات وام مسکن ، فرصت مطالعاتی منظم ، تعطیلات بیشتر ، وام ماشین و حمل و نقل رایگان برای مقدار معینی کالا در هفته استفاده می نمایند.


  39. همکاران محترم به آقای وزیر اعلام کنید ما هم سخنرانی بلدیم اما از گرسنگی می نالیم از فرقی که بین کارمندان وجود دارد از ماموریت و اضافه کار و هدایای ناقابل شما ها


  40. اقای کفاش شما هم باید لباس سیاه بپوشید متن پایین بخوان بعد ما را با ژاپن مقایسه کن
    نگاهی بر نقش و جایگاه حرفه ای معلمان در کشور ژاپن

    با وجود دگرگونی های اقتصادی و اجتماعی یک صد سال اخیر در ژاپن ، معلمان همیشه از منزلت اجتماعی بالایی برخوردار بوده اند . آن ها به طور مستمر در دوره های آموزشی ضمن خدمت شرکت کرده و کیفیت علمی لازم را برای تدریس پیدا می کنند .

    در ژاپن احراز شغل معلمی بسیار دشوار است . کسانی می توانند به این حایگاه مهم اجتماعی دست یابند که در آزمون های کتبی و مصاحبه ها پذیرفته شوند . برای مثال در سال ۱۹۹۳ تعداد ۱۱۲۷۷۱نفر در آزمونی ویژه و مصاحبه ای که هر سال وزارت آموزش و پرورش ، علوم و فرهنگ برگزار می کند ، شرکت کردند ، ولی فقط ۲۲۸۲۱ نفر ( حدود بیست درصد) از آن ها آزمون کتبی و مصاحبه را با موفقیت پشت سر گذاشتند و استخدام شدند .

    در ژاپن ساعات کار معلم ۴۴ ساعت در هفته است که علاوه بر تدریس همکاری با مدیر اداره ی مدرسه ، شرکت در جلسات گروهی معلمان ، راهنمایی دانش آموزان ، شرکت در جلسات مشترک با والدین ، تهیه طرح درس و بررسی تکالیف دانش آموزان را شامل می شود . حضور رسمی روزانه معلم در مدرسه از ساعت ۸ صبح تا ۴ و ۳۰ دقیقه ی بعد از ظهر است . ولی معمولاً بیش تر آنان بیش از ساعات رسمی یاد شده در مدرسه می مانند .

    معلمان خود را ملتزم و متعهد می دانند که دانش آموزان را به سطح استاندارد مشخصی از پیشرفت تحصیلی برسانند . به همین دلیل ، شیوه های سنتی ارزشیابی را به کار نمی برند ؛ زیرا بر این باورند که این شیوه ها تأثیر زیان باری در فرایند یادگیری دانش آموزان دارند .

    رفتار معلمان با دانش آموزان با محبت زیاد همراه است . تنبیه آشکار خیلی کم صورت می گیرد و به ندرت معلمی به دانش آموزی پرخاش می کند . عموم آن ها به شغل خود علاقه مندند و علاقه ی خود را از راه احترام و محبت به دانش آموزان ، توجه به آن ها وو خوب گوش دادن به حرف هایشان ابراز می دارند . شیوه ی رفتار آن ها این احساس را در دانش آموزان به وجود می آورد که مدرسه را دوست بدارند و با رغبت به آن پای بگذارند . این مهم ترین عامل بهبود کیفیت کار معلم ، یادگیری دانش آموز ، انضباط در کلاس درس و همکاری دانش آموزان در فعالیت های آموزش مدرسه است .

    مدیران ارشد ژاپنی می گویند : « ما بر اساس پژوهش های جهانی در زمینه ی آموزش و پرورش ، کوشش می کنیم این باور را در معلمان به وجودآوریم که هر کودکی دنیایی ویژه و زدگی خاص خود دارد ؛ پس معلم باید بکوشد تا نه بر اساس عادت های گذشته ، که برا ساس پژوهش های علمی و نوین با دانش آموزان رفتار کند . رفتار مبتنی بر روش هایی که پژوهش های علمی آن را تأیید کرده باشد ، نه تنها یادگیری موثر دانش آموزان را با خود خواهد داشت ، بلکه مهارت های آموزشی و پرورشی معلم را نیز پرورش خواهد داد .

    هر معلمی باید پس از پنج ، ده و بیست سال خدمت آموزشی ، دوره های آموزشی ویژه ای را بگذراند؛ بنابراین وزارت آموزش و پرورش ، علوم و فرهنگ ، ادارات آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها و نیز مدرسه ها برای تمامی معلمان دوره های ضمن خدمت یک تا نود روزه برگزار می کنند و هر سال نیز حدود پنج هزار معلم برای شرکت در دوره های آموزش صمن خدمت به خارج از کشور اعزام می شوند .

    حقوق و تسهیلات رفاهی معلمان در ژاپن نشانه ی دیگری از نقش مهم و جایگاه و منزلت بالای آن ها در این کشور است . حقوق معلمان ؛ بر اساس دو عامل اساسی : تحصیلات و سابقه ی خدمت پرداخت می شود . معلمان از این نظر به هار دسته تقسیم می شوند :

    ۱- معلمان کودکستان ، مدرسه های ابتدایی و دروه ی اول دبیرستان

    ۲- معلمان دوره ی دوم دبیرستان

    ۳- معلمان مدارسه های عالی فنی

    ۴- استادان دانشگاه ها و مدرسه های عالی

    هر سال در میزان حقوق معلمان تجدید نظر می شود و متناسب با افزایش قیمت ها ، حقوق آنان نیز افزایش می یابد .

    آن ها علاوه بر حقوق ماهیانه ، از کمک های غیرنقدی ، عائله مندی ، هزینه ی مسکن ، هزینه ی رفت و آمد نیز بهره مندند . مهم ترین مزایای شغلی معلمان ، پاداش هایی است که به صورت «بُن هر سه ماه یک بار به آنان داده می شود و میانگین آن ها در سال معادل پنج برابر حقوق ماهیانه ی آن هاست . اضافه بر این ها ، معلمانی که خدمت شایسته ای انجام دهند ، اضافه حقوق و ترفیع مناسب دریافت می کنند.

    منبع : مجله ی رشد معلم ، دوره ی بیست و سوم ، شماره ۱


  41. باسلام و احترام
    جناب آقای کفاش طوری صحبت می کنند که انگار ایشان اصلا جزیی از مجموعه آموزش و پرورش این کشور نیستند و خود را کاملا از فرهنگیان جدا می دانند. به نظر شما علت چیه؟


  42. آقای وزیر جدیداً رفتی تو کلاسهای درس ببینی چند نفر تو یه کلاس تلمبار شدن چطور تو از هدر رفتن همه چی از جمله استعداد وووووووووووو در کلاسهای ۴۵نفری چیزی نمی گی الان به ما که رسید یه تحصن رسیده تحصن را از کار زدن می دانی


  43. آقای وزیر اگه تحصن واعتراض بده پس نامه و طومار خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عزیزم مگه ما ابتدا نامه وطومار ننوشتیم کسی بهش توجه نکرد


  44. جناب آقای معاون وزیر اگر می خواهید دشمنان سوء استفاده نکنند نگذارید کارد به استخوان برسد در ضمن حضرتعالی در آن جایگاه هستی چنین حرفهایی می زنی و اگر شما در جایگاه معلمان بودی آتش شما تند تر از بقیه بود……………………………………..


  45. جناب معاون عوض اینکه احقاق حق فرهنگیان کنید با این حرفهایتان حقوق فرزندانتان را دارید ضایع می کنید بلکه فراموش کرده اید شما نماینده یک میلیون کارمند هستید که با سیلی صورتشان را سرخ نگه می دارند اگه کشور نداره همه حقوقها مثل ما باشه حرفی نیست اگه کاری نمیتوانید بکنید لااقل سنگ اندازی نکنید.


  46. باسلام دلمان خوش بود به بیمه طلایی چون خدمات دهی به قدری زیاد بود که هزینه خدماتی دندان وچشم پزشکی (عینک)
    را هم برداشتند قراره معلمان هویج بخورندتاچشاشون بینایی اش رابدست آوردولــی باکدوم دندون ؟؟…………..


  47. جناب معاون وزیر ما حقوق برابر می خواهیم مانند سایر ارگانهای دولتی
    مگه برای کارمندان محترم بانک های دولتی و پرستاران و غیره قانونی اجرا شد مقاله و ازمون گرفتند که حقوقشان رو قبل سال۹۴افزایش دادند ما رو با قانون سرگرم نکنید هنوز که هنوز قانون خدمات کشوری بطور کامل اجرا نشده بنابراین ما قانون کم نداریم به فکر بودجه و اجرا باشید بی مایه فطیره


  48. تمام نظر هایی که دوستان دادن ستودنی و قابل احترامه
    همکاران گرامی اگر تونستیم خقمونو بگیریم که گرفتیم وگرنه اگر شل بگیریم دیگه نمیتونیم و نخواهیم توانست


  49. سلام همکاران گرامی خسته نباشید خداقوت اجرتون باخدا باوجود همه این تبعیض ها بازهم رمقی به بازو وتوانی برای تدریس دارید،ومرحبابه اقای کفاش بااین نظر دادنش،اقاشمامیخوای قانون رتبه بندی رو راه بندازی برچه پایه واساسی ماروبازیچه قرار دادی یاقصد داری ماروبه جون هم بندازی؟اره رتبه اول شایدشامل ۷۰درصدبشه بقیه رتبه هاچی بزک نمیر بهارمیاد….تازه کدوم کارمند بانک بندر شرکتهای نفت تالیف داشته یابه خودش زحمت نوشتن مقاله رو داده که این همه افزایش حقوق داشته که مااینکارو بکنیم….اگرقصدت ارتقای کیفی وکمیه پس چراسرباز معلم بی تجربه رو واردسیستم تدریس میکنی؟؟؟؟مابانظام رتبه بندی به هیچ وجه موافق نیستیم………………….


  50. مثل اختصاص قانون عایله مندی به خانم های مجرد!!!!!!که ماهنوز قادربه هضمش نیستیم چراشو هم کسی به ماتوضیح نداده….


  51. در راه گرفتن حقوق از دست رفته و ظلم و بی عدالتی آشکار به جامعه ی فرهنگی امروز که دیوار اعتماد و منزلت ما فرو ریخته مصمم تر از همیشه در این راه به پا می خیزیم. عالی جنابان یک هفته بیایید و با این حقوق جای ما زندگی کنید اگه چشماتو ن را تونستید توی چشمان فرزندانتان بیندازید حق با شماست و ما زیاده خواه در غیر این صورت نفرین بر شما.


  52. اگر بودجه نیست لااقل فقر را به عدالت تقسیم کنید.


  53. خانم الهام فرهنگی بجای حسادت به عایله مندی خانم های مجرد فرهنگی باجامعه مظلوم فرهنگی همدرد شو،اگه عایله مندی را به توهم
    میدادی دردی ازتودوانمیشد.


  54. کاش جناب کفاش یه روز مانند معلمان با این شرایط حقوقی زندگی میکرد و بعدا می اومد این حرفهای گنده را می زد.!!……


  55. تولید فکر واندیشیدن و یاد دادن اندیشه را با فشار مالی از ما گرفتین


  56. اقای کفاشیان در کشور ی که گفتید مطابق بررسی هایی که چند سال قبل انجام شده سه رده بالاترین جایگاه اجتماعی عبارتند۱معلمان۲اساتید دانشگاه۳ مدیران ارشدصنایع


  57. نظرات عالی بود ولی ما چقدر ساده ایم که برا کسانی نظر مینویسیم که هیچ اعتنایی به ما ندارند!!!!!!!!!!!!!! و این بدترین و بزرگترین توهین به مقام معلم است ……دیگه داره از شغلم …..!!!!


  58. واقعامتاسفم.که شما معاون وزیرهستید.وای به حال سازمانی که تصمیم گیرنده های ارشد آن چنین تفکری دارند.


  59. معلمی که ازصبح تاشام باتن خسته وروح خسته تر علاوه برآموزش علم ومعرفت واخلاق باید کارهایی که باشغل اصلی هیچ اشتراکی نداردراانجام دهد.چگونه رتبه بندی میشود.معلوم است.رتبه های برترهمان به اصطلاح آقازاده هاویاوابستگان آنانند.


  60. فقط سرگرم کردن فرهنگیان به مقاله نوشتن تا مدتی وحکایت همچنان باقیست


  61. اعتصاب چندین ساله به صورت پنهانی در کلاس ها وجود دارد ولی بهتره که آشکار بشه چون اگه خیلی پنهان بمونه برای کشور خیلی خطرناکه


  62. من تمام نظرات رو خوندم و انگار زیاد صدامون به جایی نمیرسه .
    وقتی مسول ارشد وزارت اینطوری صحبت میکنه خب نباید عزیزان انتظار بهتر از این رو داشت .و این رو باید بگم که از ماست که برماست….


  63. جناب وزیر محترم :کتاب اموزش و پرورش تطبیقی را نگاهی بینداز حقوق و مزایای معلمان و امکانات و فضای اموزشی کشور ما را با سایر کشورها ی دیگه مقایسه کن ببین چقدر تفاوت داره انگاه در نظام اموزشی از کشورهای دیگه مثل زاپن و یا کشورهای دیگه تقلید کنید ………….. مدارس کشور ما ایران از کم ترین امکانات اموزشی رنج می برند


  64. از مرکل صدر اعظم آلمان پرسیدند چرا حقوق معلمان از جراحان و پزشکان بالاتره ؟ در جواب گفت آنکه به پزشک و جراح درس داده نباید حقوقش از پزشک و جراح کمتر باشه ………. پزشکان و جراحان از دست معلم علم را آموخته اند و به اینجا رسده اند ……….. در ضمن در ژاپن اولین حقوق حقوق معلم ریاضی و دومین حقوق حقوق معلم ابتدایی و برو به مشاغل بعدی …………… اگه دروغ میگم بروید بررسی کنید


  65. اولا چند تا از دسنگاههای دیگر رتبه بندی دارن که ما داشته باشیم ؟
    دوما چند ساله که داره مطالبات معلما پرداخت میشه و هنوز ادامه داره ؟
    سوما چند تا از قول و قرارهای قبلی عملی شده و به نفع معلما کاری شده ؟
    چهارما وقتی تو مجلس نمایده ای در مخالفت با وزیر پیشنهادی روحانی میگه شما حقوق معلمارو زیاد کردین دنبال منطق میگردین ؟
    پنجما جرمت امامزادرو متولیش باید نگه داره آقای کفاش یکی از متولیای ماس که خدا نگهش داره
    ششمادریافتی من بعد از ۲۴ سال کلاس با لیسانس مطابقت میکنه با لیسانس بدو استخدام بعضی ادارات به نظر شما من ۲۴ سال عقبم یا اون ۲۴ یا ۲۴۰ سال جلو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


  66. می دونم پیامم چاپ نمیشه ولی اقای کفاش خرداد ۹۳ رئیس حوزه تصحیح بودم هنوز تاکنون۱۴/۱/۹۴ پولم رو ندادید شما که بیشتر به فرمایشات ائمه اطلاع دارید که امام جعفر صادق فرمودند مزد کارگر را قبل از خشک شدن عرقش بدهید. پس حالاکه عرضه اینکار را ندارید لطفا ………..


  67. دمت گرم از حرفی که زدی ( معلم عاصی )


  68. متاسفم برای این مسولین

آموزشگاه سرآمد

تلگرام آوای فرهنگی

عریضه

آوای فرهنگی

تبلیغ اصغری

خبرنگارافتخاری آوای فرهنگی

ویدیوهای آوای فرهنگی - آپارات

آوای فرهنگی

وبلاگ-کد لوگو و بنر

عریضه

knhd tvik



<!-- start logo cod off http://avayefarhangi.ir --><p align=

آوای فرهنگی

فیش حقوق فرهنگیان

فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته

آوای فرهنگی