پیشنهاد سردبیر
آخرین خبرها
پربازدید ترینها
آمارگیر سایت
  • کاربران حاضر: 1
  • بازدید امروز: 68,560
  • بازدید دیروز: 137,720
  • بازدید هفته: 1,224,600
کد مطلب : 18000
نظرات : ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان, ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

داشتن نواقص درفرم ارزشیابی معلمان از سوی آموزش و پرورش پذیرفته شد

آوای فرهنگی – مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش ضمن پذیرش نارسایی‌هایی در برخی بندهای فرم ارزشیابی فرهنگیان ، از انجام مکاتبات با سازمان مدیریت برای رفع نواقص آن خبر داد…

%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، پس از اعتراض بسیاری از معلمان در شبکه های اجتماعی و انتشار آن در برخی از رسانه های و به تبع آن در این رسانه نسبت به فرم ارزشیابی و عملکرد(اینجا)، سیدحسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش وپرورش نسبت به این اعتراضات واکنش نشان داد و درگفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت رسیدگی به فرم ارزشیابی ارائه شده به معلمان عنوان کرد: این فرم توسط سازمان مدیریت ابلاغ شده و فقط مختص آموزش و پرورش نبوده و تمامی دستگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند بنابراین در مواردی باعث ایجاد ابهاماتی برای معلمان شده است.

وی پیرامون اعمال برخی موارد در فرم ارزشیابی نظیر اختصاص امتیاز به دوره‌های ضمن خدمت افزود: در چنین مواردی حداقل امتیاز لحاظ می‌شود تا همکاران فرهنگی با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تابع ضوابط ارائه شده از سوی سازمان مدیریت هستیم، بیان کرد: آموزش و پرورش این فرم ارزشیابی را طراحی نکرده لذا نارسایی‌هایی در برخی بندهای آن وجود دارد که با اتخاذ سیاست‌هایی در چهارچوب قانون سعی کردیم تا کمترین مشکل برای معلمان ایجاد نشود.

حسینی یادآور شد: با سازمان مدیریت مکاتباتی انجام می‌دهیم تا نواقص برطرف شده و راهکارهای بهتری برای ارزشیابی معلمان در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌هایی که آموزش و پرورش در نظر گرفته مسئله ارزشیابی تأثیر منفی در روند رتبه‌بندی معلمان ندارد.

انتهای پیام/

مطالب ارزشمند خود را به آوای فرهنگی ارسال کنید:  avayefarhanginews@gmail.com

صفحه اینستاگرام پایگاه خبری آوای فرهنگی با انتشار مطالب و تصاویر خاص: Instagram.com/avayefarhangi.ir

آخرین اخبار و تحلیل ها حوزه آموزش و پرورش را همراه شوید با کانال تلگرام پایگاه خبری آوای فرهنگی

img_2044

baner-ava

۷ نظر



  1. حالاکه قبول کردید که این فرم نارسایی هایی دارد چرا جلوی ادامه ان را نمیگیرید؟ این فرم هیچ ارزشی برای جایگاه معلمی قائل نشده است اشاره به یک بند ضمن خدمت نمودید درحالی که تمام بندهای ان ایراد دارد پس سعی کنید ایرادها را به طور کاما برطرف نمائید بعد به مدارس ارسال نمائید


  2. دشواری های به‌دست‌آوردن امتیاز ۱۲۰ رتبه بندی/هشتِ رتبه‌بندی فرهنگیان در گروی نهِ ارزشیابی
    استمرار طرح رتبه‌بندی فعلی که پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان به صورت نصفه‌و‌نیمه در پاسخ به اعتراضات صنفی معلم‌ها به نابرابری در دریافت‌های آنها با سایر کارکنان دولت به اجرا درآمد، در کنار سایر شروط، منوط به کسب حداقل تعیین‌شده‌ای از ارزشیابی سالانه شده است که نزدیک به همان ۱۲۰ امتیاز نهایی باید باشد.
    گذشته از دشواری به‌دست‌آوردن این امتیاز به‌ویژه درشرایطی‌که برای بسیاری از آیتم‌ها امتیاز منفی هم در نظر گرفته شده، سؤالی که اینجا اساسا مطرح شده، این است که چگونه می‌توان کسری از حقوق ناچیز معلم‌ها را هم در گروی کسب فلان و بهمان شرایط موکول کرد؟
    به‌این‌ترتیب، این طرح بیش از آنکه طرحی تشویقی برای افزایش کیفیت باشد، طرحی برای مجازات خواهد بود و موکول‌کردن استمرار کسری از این شندرغاز حقوق معلمی به ارزیابی مجدد و سالانه، چگونه می‌تواند طرحی تشویقی باشد، تشویق قاعدتا باید چیزی فراتر از وضعیت عادی باشد و اگر حقوق معلم، منهای این رتبه‌بندی به اندازه کافی باشد، آنگاه می‌توان رتبه‌بندی را طرحی تشویقی در جهت ترغیب معلم به افزایش کیفیت کاری دانست، آنچنان که فرادستان دولت در ابتدای اجرای این طرح در توجیه آن ادعا می‌کردند، درحالی‌که با همین مقدار اضافه‌شده در طرح رتبه‌بندی باز حقوق معلم‌ها، هم دو برابر زیر خط فقر است و هم فاصله زیادی با دریافتی اکثریت کارمندان دولت در سایر بخش‌های دولتی دارد.
    مثلث آموزش از سه ضلع: آموزش‌دهنده، آموزش‌گیرنده و محتوای آموزشی ایجاد شده است. آموزش کامل وقتی اتفاق می‌افتد که همه این سه ضلع در شرایط آرمانی خود باشند و اختلال در وضعیت هرکدام از این اضلاع، موجب اختلال در آموزش خواهد شد. آموزش‌دهنده این مثلث، معلم است که یک انسان است؛ موجود زنده‌ای که دارای انواع نیازهای جسم و روانی است و اختلال در هر یک از این عوامل می‌تواند بر کارایی او اثر منفی بگذارد.
    شاید نتوان رفتار او را دقیقا بر هرم نیازهای آبراهام مازلو منطبق کرده و بر‌اساس آن، رفتار انسان را پیش‌بینی کرد. در قاعده این هرم، نیازهای زیستی گنجانده شده است؛ بر‌اساس طرح مازلو تا این نیاز برآورده نشود، انسان به سطوح بالاتر نیاز مانند نیازهای امنیتی، نیازهای اجتماعی، احترام و خودشکوفایی توجه نمی‌کند، چنانکه خود مازلو هم می‌گوید این هرم قابل تعمیم به همه انسان‌ها نیست اما این را هم نمی‌توان رد کرد که این نیاز به‌طور عمومی از اساسی‌ترین نیاز‌های انسان است و برآورده‌نشدنش بر سایر نیازهای انسان اثر منفی می‌گذارد.
    امروزه، عموما معلم‌ها از میزان دریافتی حقوق خود ناراضی و معترض بوده و بیشترشان برای تأمین نیازهای عمده خود مانند مسکن یا درمان‌های‌ گران مانند دندان، دچار مشکل هستند.
    قطعا به میزان افزایش حقوق بر میزان کیفیت آموزش افزوده نمی‌شود اما ازسوی‌دیگر گرفتار انواع قسط‌بودن، در چندین شغل کار‌کردن، اجاره‌نشینی و ناتوانی در تأمین انواع نیازهای ابتدایی زندگی، اثر منفی خود را بر کار معلم خواهد گذاشت.
    معلم خسته از اشتغال دو یا چندگانه با انواع گرفتاری‌های فکری و روانی، در کلاسی با تراکم حدود ۴۰-۳۰ نفره که امروز در بیشتر کلاس‌های شهری دیده می‌شود، چقدر کارایی خواهد داشت؟
    فرض را بر این می‌گذاریم که این معلم چنان انسان وارسته‌ای است که تعهدش به کار به‌هیچ‌وجه به مقدار حقوقش بسته نیست که عموما هم همین است و معلم‌ها همه توان خود را در انجام وظایف به‌کار می‌گیرند اما سؤال این است که معلم در چنین شرایطی، اساسا چقدر توان جسمی و روانی دارد تا آن را به‌کار گیرد؟
    توجه‌نکردن به نیازهای دانش‌آموزان و برپاکردن کلاس‌های با تراکم بسیار بالا، توجه‌نکردن به مدارس و فرسودگی بیشتر مدارس کشور، توجه‌نکردن به تحولات آموزشی‌و‌پرورشی در دنیا و درنهایت توجه‌نکردن به معلم، هم در بعد شخصی و معیشتی و هم در بعد آموزش و تقویت بنیه علمی و به‌روز‌رسانی، تصویری ضعیفی از مدارس دولتی به شهروندان مخابره می‌شود اما در کنار این تصویر، مدارس خصوصی با انواع تبلیغات دهن‌پر‌کن با شهریه‌های چندین میلیونی هر روز بیش‌از‌پیش در حال گسترش بوده و در برنامه‌های دولت از مواردی هستند که با برنامه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌گیرند.
    به نظر می‌رسد چنگ‌اندازی به این شندرغاز حقوق معلم و انواع مانع‌تراشی‌ها بر سر راه این حقوق بخورنمیر و افزایش اندکش، قطعه‌ای از یک پازل بزرگ‌تر به نام خصوصی‌سازی آموزش از طریق بی‌کیفیت‌کردن آموزش دولتی است؛ روندی که پس از تکامل، منجربه بازماندن بخش بزرگی از شهروندانی از آموزش مقدماتی خواهد شد که توان پرداخت شهریه‌های میلیونی مدارس خصوصی را ندارند.
    این رویداد نامیمون (خصوصی‌سازی) درحالی هر روز بیش‌ازپیش در حال گسترش است که اصل «۳۰» قانون اساسی، دولت را موظف به آموزش عمومی رایگان همه شهروندان کرده است. امیدواریم دولت‌ها به این مسئله توجه کنند که هزینه‌کردن در آموزش‌وپرورش، سرمایه‌گذاری‌ای است که به همه بخش‌های جامعه سود خواهد رساند و برعکس، امتناع از این امر، منجربه پرورش شهروندان بی‌سوادی خواهد شد که امکان تحقق توسعه‌ای پایدار را به‌شدت زیر سؤال خواهند برد.
    سرمایه اجتماعی قدرتمند از عناصر گریز‌ناپذیر توسعه است که بدون آن، هیچ جامعه‌ای به توسعه نخواهد رسید. جامعه، یک کارخانه نیست که یک مهندس برایش استخدام کنیم و تعدادی نیروی کم‌سواد برای انجام کارهای یدی‌اش بلکه جامعه مانند یک تیم است که بدون مشارکت فعال و آگاهانه تک‌تک اعضایش به برد که همان تحقق توسعه باشد، نخواهد رسید.


  3. تو هم رفتنی هستی


  4. درود
    قربان برم خدا را
    یک بام و چند هوا را
    آقا اگر کاره ای نیستی نخود نشو بگذار جناب دکتر نوبخت و یاران باوفایش که اغلب دکتر هستند پاسخ دهند .تو اگر واقعا مسئول هستی فقط این را بگو که چرا فرم ارزشیابی ۱۲۰ امتیازه در آبان ماه ۱۳۹۵ برای سال تحصیلی گذشته اجرا می شود .اینجا که حتما کارشناس بودنت محرز است یا اینکه جناب میرشاولد مدیر کل ارزیابی باید این امر را اصلاح کند .
    با تشکر از کامنت دوم و ممنون بخاطر دانش و درک والا و اطلاع رسانی شما .
    بله واقعا من هم معتقدم تو هم باید بری سید به دنبال بطحائی و فانی


  5. خدا ازتون نگذره!
    نصف حقوق یه کارمند رو هم به ما نمیدید ولی با معیارهای کارمندها ما رو ارزشیابی میکنید تا بهانه ای داشته باشید برای زدن از همین چندرغاز حقوق…
    چشم تنگ دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور… ان شاء الله برای شما ((خاک گور))


  6. من یکی از معلمانی هستم که علاوه بر تمامی مشکلات قسمت اعظم حقوقم صرف تهیه ی دارو برای بیماری صعب العلاج ام اس میشود وحالا باید تن وبدنم برای گرفتن نمره ارزشیابی هم بلرزد که اگر نمره ی ارزشیابی به حد نصاب تعیین شده نرسد تازه حقوقم کم هم میشود باورم نمیشه اینهمه بی مهری و بی انصافی


  7. همکاران خوبم سلام. حق دارید اینهمه عصبانى باشید . ولى خواهشى که دارم این است بیایید پیش داورى نکنیم ! امیدوار باشیم که مسولین جدید کارگشا باشند و ما انرژى + داشته باشیم. با تشکر از شما گرانقدران و با نهایت احترام.

نظر دهید


آموزشگاه سرآمد

تلگرام آوای فرهنگی

عریضه

آوای فرهنگی

تبلیغ اصغری

خبرنگارافتخاری آوای فرهنگی

ویدیوهای آوای فرهنگی - آپارات

آوای فرهنگی

وبلاگ-کد لوگو و بنر

عریضه

knhd tvik



<!-- start logo cod off http://avayefarhangi.ir --><p align=

آوای فرهنگی

فیش حقوق فرهنگیان

فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته

آوای فرهنگی