پیشنهاد سردبیر
آخرین خبرها
پربازدید ترینها
آمارگیر سایت
  • کاربران حاضر: 0
  • بازدید امروز: 68,320
  • بازدید دیروز: 137,720
  • بازدید هفته: 1,224,360
کد مطلب : 17959
نظرات : ۲۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان, ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

فرم ارزیابی عملکرد ۱۲۰ امتیازی جدید مناسب معلم و آموزش و پرورش نیست/ طرح رتبه بندی از ابتدا به عنوان چماقی بر سر معلمان گرفته شده است+مستندات

آوای فرهنگی – وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سال  تحصیلی جدید با صدور بخشنامه ای فرم ارزیابی عملکرد جدیدی را به زیرمجموعه خود ارسال که همه معلمان را عصبانی نموده است. افزون بر آنکه فرم ارزیابی عملکرد امضا شده توسط معلمان در ابتدای سال تحصیلی قبل چیزی دیگری بوده است و این فرم جدید نمی تواند ملاک ارزیابی فعالیت سال گذشته قرار گیرد…

پایگاه خبری آوای فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، سال گذشته در وزارت جناب فانی با تبلیغات گسترده در رسانه ها طرح رتبه بندی معلمان بالاخره اجرا شد و به تبع آن با افزایش حق شغل حرفه ای معلمان  چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به حقوق معلمان اضافه شد.

اما وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سال تحصیلی جدید با صدور بخشنامه ای فرم ارزیابی عملکرد جدیدی را به زیرمجموعه خود ارسال که همه معلمان را عصبانی نموده است. افزون بر آنکه فرم ارزیابی عملکرد امضا شده توسط معلمان در ابتدای سال تحصیلی قبل چیزی دیگری بوده است و این فرم جدید نمی تواند ملاک ارزیابی فعالیت سال گذشته قرار گیرد. چرا که بسیاری از فرهنگیان می گویند: اگر قرار بود که فرم ارزشیابی جدید صادر شود چرا از ابتدای سال تحصیلی سال گذشته به مدارس ارسال نشد؟ و چرا این معیارها از امسال اجرایی نمی شود که نتیجه آن برای مهر آینده خواهد بود.

بر اساس این فرم ۱۲۰ امتیازی چنانچه کارمند مناطق برخوردار کشور امتیازی کمتر از ۱۰۸ کسب نماید همچنین فرهنگیان مناطق محروم کشورامتیازی کمتر از ۹۶ کسب نماید مشمول طرح رتبه بندی نشده و مبلغ افزایشی سال گذشته از حقوقش کسر خواهد شد.

photo_2016-11-10_11-18-25

گذشته از اینکه کلیت این طرح رتبه بندی از ابتدا به عنوان چماقی بر سر معلمان گرفته شده است تا آنان را وادار نماید در پست های غیر تخصصی مشغول به کار شوند. واز ترس کاهش مزایای ناچیز آن معلم فیزیک تدریس ادبیات کرده و معلم تاریخ تدریس ریاضی می کند.بندهای این فرم جدید به شکل آشکاری حیثیت و شان و منزلت معلم را نشانه رفته است.

ارزشیابی معلم  باید از طریق یک مرجع دارای صلاحیت و دارای تخصص و دانش انجام شود حال اینکه بر اساس بند (( ب)) فرم جدید دانش آموز(ارباب رجوع ) که خود توسط معلم ارزشیابی می شود در مورد ارزشیابی معلم نظر خواهد داد ! این به آن می ماند که یک قاضی توسط طرفین دعوی ارزشیابی گردد .

در بند ((ز)) این فرم میزان ساعتهای حضور معلم در کلاسهای آموزش ضمن خدمت  و کارگاه های آموزشی ملاک ارزشیابی وی قرار خواهد گرفت . حال آن که در دو سال گذشته کلاسهای فوق الذکر منوط به پرداخت پول توسط معلم بوده است . و در غیر اینصورت امتیاز این بخش را از دست خواهد داد .

بند((ط)) که خود نوبر است . گویا طراحان این فرم کلاس درس و معلم را اشتباه گرفته اند و گویا با دسته ای از اشرار و اوباش سروکاردارند که کلمه (( محکومیت )) را بارها در این بند تکرار نموده اند.

در بند ((د)) این فرم ۱۵ امتیاز منوط به دریافت تشویقی از رئیس جمهور! استاندار ! وزیر ! معاون رئیس جمهور! و مدیرکل شده است .گویی اینکه معلم هر روز این عزیزان را بر سر میز صبحانه ملاقات کرده و گزارش عملکرد خود را به آنها ارائه می نماید .

جالبتر آنکه رئیس مدرسه که ناظر مستقیم عملکرد و فعالیتهای معلم می باشد فقط حداکثر ۲ امتیاز میتواند دراین بخش اعمال نظر نماید!

اما پرسش فرهنگیان این است که آیا ارسال این بخشنامه جدید ارزشیابی برای حذف برخی از معلمان از مزایای رتبه بندی صورت گرفته است ؟

پاسخ پرسش فوق در قسمتی از بخشنامه ارسالی آموزش و پرورش یکی از شهرستان های استان اصفهان به مدارس نهفته است.

44444

این فرم که بصورت کلی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه شده است شاید مناسب برخی ارگانها و کارمندان آن باشد . اما در مورد آموزش و پرورش می بایست بومی سازی می شد چرا که فرم ارزیابی عملکرد ۱۲۰ امتیازی جدید با معیارهای خواسته شده در آن از فرهنگیان، مناسب معلم و آموزش و پرورش نیست.

امیدواریم جناب دانش آشتیانی وزیرآموزش وپرورش و سرپرست معاونت توسعه و پشتیبانی ایشان اینگونه بخشنامه ها را که خود تضعیف کننده روحیه فرهنگیان و باعث رشد کاغذبازی و اتلاف وقت فرهنگیان می گردد را از بدنه آموزش و پرورش حذف نمایند.

انتهای پیام/

مطالب ارزشمند خود را به آوای فرهنگی ارسال کنید:  avayefarhanginews@gmail.com

صفحه اینستاگرام پایگاه خبری آوای فرهنگی با انتشار مطالب و تصاویر خاص: Instagram.com/avayefarhangi.ir

آخرین اخبار و تحلیل ها حوزه آموزش و پرورش را همراه شوید با کانال تلگرام پایگاه خبری آوای فرهنگی

img_2044

baner-ava

۲۸ نظر



  1. گفتند فازدوم رتبه بندی را ازاول فروردین ۹۵ اجرا میکنند پس چی شد؟ چرا با حیثیت ما بازی میشه؟ چرا اینقدر دروغ رواج یافته؟


  2. اجبار معلمان به شرکت در دوره های پولی ضمن خدمت واقعا دیگر کارمندان دولت هم که حقوقشان چندبرابر معلمان است اینگونه ارزشیابی می شوند


  3. به گوش وزیر جدید برسونید که اگر بخواد با این مسخره بازی ها از حقوق من کم کنه گند میزنم به تمام ۲۱ سال تدریس عالی که داشتم و کاری میکنم منم ببرن اداره پیش همکارای اداری بشینم و کاغذبازی کنم!


  4. معلمین کشور ما از روز ازل تو سری خور،وحالت دست یک مشت آدم های بی لیافت بودند.پس انتظار رشد جامعه را نداشته باشیم.


  5. مانع ادامه تحصیل فرهنگیان که شدند والان هم با این ارزشیابی مسخره معلمان را رنجاندند!!!!


  6. سلام علیکم ورحمت الله وبرکاته.
    ایده ی جالب وواهی بود برای این که چند صباحی همکاران فرهنگی ما شاد باشند آنهایی که بعد از ۲۶ سال هنوز در خانه اجاره ای سکنی دارند .فرزندان دلبندشان همان جا قد کشیدند .حالا دانشجو هستند. از همان جا به خانه بخت میروند . بعضی ها میترسند به خواستگار بله بگن چون هنوز زندگی خودشان را سرو سامان نداده باید زندگی به سبک امروزی را بسازند آرزوی یه سفر به قصد سیاحت تو همین ایران خودمون و به دل دارند بعضیام آخر هفته باید سفره ای پهن کنند وپذیرای عروس وداماد ونوه ها باشن تازه اگه حقوق ناقابلشون در گرو اقساط بانک وسوپر سر کوچه نباشه …..حالا شما قضاوت کن ما چطور باور میکردیم؟


  7. سلام راست گفتی همکار عزیز به علت غصه ها وگرفتا ریهای فروان بابیمه ناکارامد درچنبر بیماریها هم گرفتار شده ایم حقوقمان کفاف ده روزهم نمیکند /مابعد از سی سال زحمت بااین دفترچه ای که داریم وبیمه ناتکمیلی قرص فشار خون هم نمی دهند/


  8. چه مسخره ! ادامه فاز اول رتبه بندی رو اسمشو گذاشتن فاز دوم رتبه بندی تازه همونم هنوز اجرا نکردن!!!!


  9. جناب رییس‌جمهور! لطفا از من تشکر کنید!
    در یکی از بندهای مربوط به تشویق فرم ارزشیابی و عملکرد معلمان طوری طراحی شده است که اگر از دست شخص رئیس‌جمهور تشویقی دریافت نکنید، ابدا نمی‌توانید نمره کامل به دست بیاورید.
    با این اوصاف اگر از این به بعد در سفرهای استانی رییس ‌جمهورمحترم پلاکادری با عنوان «جناب رییس‌جمهور! لطفا از من تشکر کنید» دیدید، زیاد متعجب نشوید! به احتمال قریب به یقین، طرف معلمی است که نیاز به نمره بالای ارزشیابی دارد.


  10. باید در انتخابات به کاندیدای به جز روحانی رای داد


  11. با سلام
    دوستان و همکاران محترم نیاز به غصه خوردن نیست وزیر تازه عوض شده و در این گیر و دار یک سری اشتباهات انجام گرفته جناب آشتیانی تشریف میارن و همه مشکلات رفع میشه فقط کمی صبر کنید و از ادبیات تند استفاده نکنید با حوصله باری که به دوشتان است ببرید و تا ۳۰ سال فقط بار ببرید و حق انتقاد و دخالت در امور آموزش و پرورش را ندارید به درس و کلاستون توجه داشته باشید و به حاشیه ها و شایعات توجه نکنید به شما اطمینان می دهم تمامی بخشنامه ها به دست وزیر محترم وتو شده و دوباره شادی و رونق و گرما به وجود فرهنگیان باز خواهد گشت صبور باشید جانم


  12. هیچ جناحی قابل اعتماد نیست نه روحانی ونه هیچ کس دیگر عامدا وعالما دارند قشرفرهیخته فرهنگی را به حاشیه می برند.


  13. تیتر عالیه: “این طرح رتبه بندی از ابتدا به عنوان چماقی بر سر معلمان گرفته شده است”
    این چیزیه که از قبل از اجرای رتبه بندی قبلی بارها گفتم، هدف از این رتبه بندی کاهش حقوق معلمان در دراز مدته، اون موقع گفتم، باید ایستادگی می کردیم، رتبه بندی طوری تعریف شده که بعد بار اول به سختی میشه رتبه گرفت، به خصوص جوون ترا باید فاتحه ی رتبه ی عالی رو بخونن. تنها جایی که تو این کشور آینده نگری شده اینجا و علیه معلما بوده.
    حتی اون قسمت مناطق محروم هم مسخره تنظیم شده، من تو یه روستای محروم خدمت می کنم ولی منم باید مثل مناطق شهری ارزیابی بشم!!! و فقط شامل یه سری روستاهای مرزی شده!!!
    هر بلایی دوست دارن سر معلما میارن، باید جلوش بایستیم. هدفشون کاهش حقوق ما و تحقیر ماست.
    الآن یه طرح شهاب اومده برای سال های چهارم تا ششم، وقتی شروع به اجرا بشه دیگه باید یه نفر فقط برای ثبتیات استخدام کنیم، هر ماه!!! طرحی که یه نفر در حال خاراندن سر و شکمش و بدون این که به سختی های اجراش فکر کنه پیش خودش گفته خوبه ها اجرا کنن! چون خودشون قرار نیست دو زار براش سختی بکشن. هر روز یه طرح جدید بدون این که به زمان اجرا فکر کنن، بسه دیگه این همه ظلم و ستم به معلما، بسه آقا بسه! بکشید ما رو راحت شیم.
    لطفا بدون سانسور منتشر کنین.


  14. از وزیر جدید آموزش وپرورش خواهش میکنم این قدر شخصیت معلمان را زیر سوال نبرند واین ارزشیابی ۱۲۰ امتیازی را لغو کنند.آیا دیگر کارمندان دولت نیز ارزشیابی می شوند؟آیا فردی که ۵ سال است رتبه عالی گرفته باید رتبه او گرفته شود؟ نمی دانم کسانی که این بخشنامه را تهیه کرده اند آدمهای عقده ای بوده وقصد اذیت کردن معلمان را داشته؟معلمان با چه امید وانگیز ه ای سر کلاس بروند؟امیدوارم آقای آشتیانی سر وسامانی به آموزش وپرورش دهد ومانند دیگر وزیران نباشد که بدون این که کار مثبتی انجام دهند بروند? به امید روزی که معلمان حق خود را بگیرند.


  15. […] فرم ارزیابی عملکرد ۱۲۰ امتیازی جدید مناسب معلم و آموزش … […]


  16. با سلام. به نظر بنده این فرم جدید را نباید تکمیل و امضاء کرد. اگر حقوق معلم به جای زحمت صادقانه و عرق جبینش با چند تا کاغذ پاره بالا و پایین میشود بگذارید بشود! بنده این حرف را زدم و تا امروز ٢۶ آبان فرم را تحویل نگرفته ام. امىدوارم خدا کمکمان کند و به بهترین شکل جلو این نا حقیها بایستیم.


  17. سالی که نکوست ازبهارش پیداست


  18. فقط کاغذ بازی الکی


  19. فرم ارزشیابی معلمان باید توسط فرهنگیان باسابقه تدوین شود نه کسانی که سابقه تدریس نداشته اند

    فرهاد کریمی کیا دبیر ریاضی شهرستان نمین در نقد تدوین فرم های ارزشیابی معلمان نوشت:آیا طراحان فرم ارزشیابی معلمان تا به حال تدریس داشته اند آیا در دبستان هایی با کلاس های سی وهفت نفره تدریس داشته اند آیا در مدارسی که صندلی معلم آدم را به یاد ساخته های دوران غار نشینی می اندازد تدریس داشته اند آیا در مدارسی که خود مدیران اموزش و پرورش اذعان دارند معادل خدمت در مناطق جنگی است تدریس داشته اند.
    طراح یا طراحان عزیز بنده مطمئنم شما هیچ گاه به عنوان معلم در این وزارت خانه با در وپیکر خدمت نکرده اید اگر هم سابقه ی تدریسی داشته اید یا در مجهزترین وبهترین مدارس بوده یا سال های سال از دوران تدریستان می گذرد دعوت می کنم از شما یک ماه دریک کلاس سی و شش ، هفت نفر ه درمدارس ابتدایی تدریس کنید وطرح توصیفی ( که گویا همگان معترفند باید در کلاسی هجده نفر اجرا شود نه درکلاس چهل نفره)را با تمام وجود مزه مزه کنید نوش جانتان البته.انگاه مطمئنم نظرتان عوض میشود در مورد معیارهای ارزشیابی معلمان به نظرم آن وقت منصفانه فرمی تهیه می کنید که در آن:
    ۱- به ازای هر دانش اموز بیشتر از هجده نفر درکلاس درس صد امتیاز برای معلم در نظر می گیرید.
    ۲-به ازای هر بی حرمتی که در برخی دبیرستان هاو کار ودانش ها به معلم می شود هزار امتیاز در نظر می گیرید.
    ۳-به واسطه ی توهینی که به خاطر نشستن بر صندلی فرسوده در کلاس وپیش چشمان دانش اموزان به مقام علم ومعلمی می شود هم هزار امتیاز به موارد ارزشیابی اضافه می کنید.
    ۴-به ازای تمام ضمن خدمتهای بی معنی ونا کار امدی که برگزار می شود و معلم به خاطر امتیاز ان مجبور می شود در ان شرکت کند به معلم ده هزار امتیاز می دادید.
    ۵-به خاطر تمام اجحافی که در پرداخت حقوق و مزایا در طول سال ها به معلمان نسبت به کارمندان وازارت خانه های دیگر روا داشته اید اصلا خجل می شوید که بخواهید با این فرم جدید الخلقه معلم را ارزشیابی کنید.
    ۶-طراح عزیز تو را به وجدانت می سپارم خود شما تا الان چند پیشنهاد در این وزارت خانه داده اید که مثمر ثمر باشد که اگر داده بودید الان اوضاع اموزش و پرروش ما اینگونه نبود پیشنهاد نخواستیم بگو چند کتاب خوانده ای مرتبط با رشته ات وپستی که تقدیمتان شده است و بفرمایید چند گزارش تخصصی در زمینه ی شغلی خود نوشته اید .
    ۷-امیدوارم روزی برسد که معلمان آنقدر حرفشان خریدار داشته باشد که بتوانند از بین خودشان چندین معلم بالای بیست سال تدریس را انتخاب کنند وانها بنشینند و با توجه به واقعیات مدارس و اموزش و پرورش کشورمان فرم ارزشیابی برای معلمان تدوین کنند.


  20. بسیارسپاسگزارم همکار عزیز که جامع و کامل توضیح دادید. خداوند همه ى ما را حفظ کند !


  21. با سلام ،به نظر من این ارزشیابی یعنی نابودی یک جنگل یه محاسبه ساده می تونه این رو نشون بده، خوب چیزی که نمی خان اضافه کنن نکنن این بازیا چیه به مرگ می گیرن به تب راضی بسیم.حالا اگه با کسی مشکلی هس و می خان ازش کم کنن که بازم نیازی به این کارا نیس،اگرم می خان به بعضیا اضافه کنن که همیشه این چیزا بوده و هس ،حالا این برنامه ها واسه چیه نمی دونم آخه ما فرهنگیا که مثل ب.. دیگه این کارا چیه ?


  22. مدیر ومعلمی که در هنرستان کاردانش هستند باید حق زندان بانی هم دریافت کنند. دوست دارم رییس جمهور بعضی از اداره نشین ها را به هنرستان های کاردانش منتقل کند تا حالشان جا بیاد.انها مثل فرماندهانی هستند که کیلومتر ها دورتر از میدان جنگ نشسته وفرمان مقاومت می دهند .در حالیکه امکان ندارد سری هم به سنگر های کمین بزنند


  23. سلام.کاش یک وزیر کاربلد ودلسوز داشتیم.کاش وزیری داشتیم که بجای اینکه چندباربه مجلس برای پاسخ دادن برود؛وزیری بود که برای جواب گرفتن وایفای حق معلم به مجلس می رفت.جناب فانی آموزش وپرورش را۳۰ سال به عقب برگرداند.آیاواقعا قحط الرجال بود.


  24. تادیروز فکر م این بود که درسرا با چه روشی بگم که بچا بیشتر بفهمند از امروز فهمیدم کلاه سرم رفت باید تو فکر تشویقی و نمرهی ارزشیابی بودم با چه حقه هایی تشویقی بگیرم والکی بچه هارا خوشحال کنم برا همکارام بزنم و چکر مدیر جون باشم


  25. با سلام
    انقد از سیستم آموزشی آزرده شدم ک دیگه از صبح تا شب هرروز فقط توی مدرسه و اداره جنگ اعصاب داریم نمیدونم واقعا چکار باید بکنیم بجز آموزش دادن به همه چیز باید فکر کنیم چطور شد ک به این وضعیت دچار شدیم برای دولتی ک با این همه امید انتخابش کردیم متاسفم متاسف


  26. آموزش در مدارس تعطیل :فقط طرحهای کاغذی رو اجرا کنید تعلیم وتربیت رو فراموش کنید همکاران


  27. آقا از کجا ۱۰۸ امتیازکسب کنیم نه کلاس ضمن خدمتی نه چیز دیگری آقا حذف کنید خیال معلمها رو راحت کنید


  28. قانون عطف به ماسبق نمی شودچرابایدازمعلم بازنشسته مهر۹۵که قبلارتبه ی عالی راگرفته بخاطرناارزشیابی جدیدوغرض ورزی مدیراین حق گرفته شود؟؟؟

نظر دهید


آموزشگاه سرآمد

تلگرام آوای فرهنگی

عریضه

آوای فرهنگی

تبلیغ اصغری

خبرنگارافتخاری آوای فرهنگی

ویدیوهای آوای فرهنگی - آپارات

آوای فرهنگی

وبلاگ-کد لوگو و بنر

عریضه

knhd tvik



<!-- start logo cod off http://avayefarhangi.ir --><p align=

آوای فرهنگی

فیش حقوق فرهنگیان

فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته

آوای فرهنگی